מגה לוגיסטיקה
חדשות
חדשות תחבורה
לעמוד קודם

מרכז פניות נהגים ארצי

16/01/2023
זמן קריאה: 1 דק'

ב-8 בינואר נפתח מוקד טלפוני במספר 9666* לנהגים ולנהגות, אשר יפעל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 08:00 עד 15:00. במוקד פועלת גם מערכת למענה אוטומטי 24 שעות ביממה. הפניות המקוונות מקבלות מענה בדואר אלקטרוני או מטופלות תוך 48 שעות, מתאפשר לבדוק ולברר על אודות פנייה גם במענה הטלפוני.

המוקד מטפל בבקשות למידע כללי על אודות דוחות, בכלל זה דוחות תאגידים ובקשות בכתב להסבתם שיוגשו בתוך 90 יום ובטרם שולם הקנס, בקשות להמרה באזהרה תוך 30 יום ובהתאם לקריטריונים שנקבעו, בקשות להישפט תוך 90 יום, בקשות להרשעות שמתקבלות מחו"ל, טענה לאי הימצאות במקום העבירה, דוח שגוי מפאת סיבה שאינה כפירה בראיות או עובדות שנרשמו בדוח (מס' רכב אינו נכון, אינו בעל הרכב במועד ביצוע העבירה וכו'), התיישנות הדו"ח, פטירת הנאשם, דו"חות חניה שנרשמו לנכים בניגוד לחוק או הנוהל ועוד.

שימו לב: פנייה למשטרת ישראל אינה דוחה את זמן תשלום הקנס, שייתכן ויגדל לפי החוק. אם תוגש בקשה להישפט בבית המשפט, גובה הקנס, אם נקבע, ייקבע על ידו.

המוקד אינו מטפל או מכריע בסוגיות שבהן בעל הרכב או נהג הרכב שקיבל את הדו"ח מכחיש או כופר בעבירות המיוחסות לו בדוח. סמכות זו נתונה לתביעה המשטרתית או לבית המשפט. הדבר יתברר לאחר בקשת הפונה להישפט.

על פי חוק, משטרת ישראל שולחת את הודעות הקנס לכתובת בעל הרכב באמצעות דואר רשום על ידי דואר ישראל בלבד. במקרים שבהם מתקבלת פנייה לאחר 90 יום בטענה כי הדוח לא התקבל במועד, אין בסמכות המוקד להורות למרכז לגביית קנסות לבטל תוספת פיגורים ללא אישור רשמי וכתוב של דואר ישראל.

 

להגשת בקשה לחץ כאן

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן