מגה לוגיסטיקה
חדשות
חדשות תחבורה
לעמוד קודם

קמינס: אוטובוסים מונעים בגז טבעי דחוס

04/01/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

בהתאם ליוזמת האוויר הנקי של קמינס (Destination Zero), הקבוצה מקדישה מאמצים רבים להפחתת פליטת הפחמן של ציי האוטובוסים בקנה מידה עולמי. נכון לעכשיו, קמינס מוציאה כמיליארד דולר בשנה על מחקר ופיתוח בתחום.

החברה שואפת להפחית את הפליטות ממנועי בעירה פנימית בד בבד עם השקעה במוצרים חדשים ללא פליטות. היעד הוא להגיע לאפס פליטות נטו עד שנת 2050. לכל אספקה של מנוע בעל פליטת פחמן נמוכה יותר יש משמעות בצעד לאפס פליטות מזהמות נטו.

340 אוטובוסים של CNG המונעים על ידי קמינס יפעלו בטאלין שבאסטוניה. בעיר טאלין שבאסטוניה מתקדמים בתחום הקיימות עם צי חדש של אוטובוסים מסוג סולריס אורבינו (Solaris Urbino CNG) המונעים על ידי מנועי Cummins L9N שמוזנים בגז ביו-מתאן מתחדש ממפעלי ביו-גז שהוקמו לאחרונה, המייצרים דלק שמקורו בכמעט אפס פליטות פחמן (מפסולת ביולוגית).

 

 

הצי החדש, שנבנה בפולין, כולל אוטובוסים מדגם Urbino באורך 12 מטר, המסוגלים להסיע עד 80 נוסעים, וכן את הגרסה המפרקית באורך 18 מטר, המסוגלת להכיל עד 150 נוסעים, לקיבולת נוסעים נוספת בשעות העומס. האוטובוס מרובה דלתות, בעל רצפה נמוכה. למנוע הגז הטבעי מדגם L9N, עם 320 כוחות סוס, פעולה חלקה ושקטה. מלבד פליטות נמוכות במיוחד, האוטובוסים חסונים, ומותאמים לנסועה שנתית של יותר מ-80,000 ק"מ.

כאשר 76 אחוז מתושבי טאלין משתמשים בתחבורה ציבורית, לאוטובוסים החדשים יש תפקיד חיוני בשמירה על תנועת העיר. בסוף השנה הנוכחית האוטובוסים החדשים מהווים כ-70 אחוזים מצי האוטובוסים, ומחליפים אוטובוסים ישנים ברכבים, שאינם יכולים לעמוד בהיקף הנוסעים המוגבר. האוטובוסים המתקדמים, המופעלים על ידי AS Tallinna Linnatransport, משפרים את איכות האוויר בעיר ועוזרים לעמוד ביעד פעולה אקלימי להורדת פליטת פחמן דו-חמצני (CO2) ברחבי המדינה ב-25,000 טונות בשנה.

קמינס מדווחת שבעיר באקו שבאזרבייג'ן מפעילות החברות BMC Procity ו-Neocity צי של כ-700 אוטובוסים המצוידים באותם מנועי קמינס, המוזנים בגז טבעי דחוס. המטרה היא להפחית את פליטת הפחמן ולהגדיל את איכות האוויר הכוללת ברחבי העיר.

גז טבעי הוא פתרון חשמל חלופי שמקורו בים הכספי. מנועי L9N הם חלק מתוכנית רחבה יותר שנועדה לעודד שימוש באוטובוסים ולהפחית את מספר כלי הרכב בכבישי העיר. הדור האחרון של מנוע Euro VI L9N מסמן קפיצת מדרגה ממשית בטכנולוגיית מנועי הגז הטבעי הנקי. ציי אוטובוסים רבים ברחבי אירופה, בהם מדריד, פריז וורשה, נהנים ממנועים אלו.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן