מגה לוגיסטיקה
כתבות
מגה משפט
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: מבצע שופרסל מטעה

03/09/2025
זמן קריאה: 1 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד שופרסל בטענה להטעיה צרכנית מובהקת, שיטתית ובוטה, במסגרת מבצע מכירות חטיפים מלוחים בסניפי הרשת, בשילוט בולט וצבעוני על גבי מדף החטיפים מתוצרת אוסם.

בבקשה נטען כי מדובר במבצע לרכישת "6 חטיפים מלוחים אסם במשקל 40 עד 80 גרם ב־20 ש"ח". הצרכנים סבורים כי ייהנו מההנחה הגלומה במבצע בעת רכישה של שישה חטיפים המשתתפים בו, אלא שבפועל ההנחה אינה מגולמת בקופה.

לדברי המבקש, ספרין משה מרדכי מאשדוד, אין כל סיבה נראית לעין או שאינה נראית לעין שבגינה לא הוחל מחיר המבצע בעת התשלום, שכן כל המוצרים נבדקו והם עומדים בקריטריונים שפרסמה שופרסל.

המבקש מציין כי במאי 2021 הגיש נגד שופרסל בקשה לאישור תובענה ייצוגית לאחר שהתברר לו שכאשר רכש שישה חטיפים במסגרת מבצע זהה, קוד של אחד החטיפים הוחרג בטעות מן המבצע, לפיכך רק מי שרכש את אותו חטיף שלא נכלל בו לא נהנה מן ההנחה הגלומה במבצע.

לטענתו, הופעל עליו לחץ בטענה שמדובר במעידה חד־פעמית שנגרמה בשל טעות טכנית, ועל כן, לנוכח היקף הנזק שנטען על ידי שופרסל כזניח, הוא ניאות להסתלק מן התביעה במחשבה כי "מודה ועוזב ירוחם". ואולם על אף ההליך הקודם, שופרסל אינה מיישמת את הוראות המבצע שהיא מפרסמת ומשווקת. ההנחה המובטחת אינה ניתנת גם כאשר מתקיימים תנאי המבצע, ולמעשה הצרכן נאלץ לשלם מחיר מלא בעבור שישה חטיפים.

עוד נטען, כי שופרסל נהנית פעמיים: פעם אחת מרכישה מוגברת של חטיפים מלוחים מתוצרת אוסם, ופעם נוספת כאשר היא פוטרת את עצמה, ללא בסיס, ממתן ההנחה שהובטחה לצרכנים במסגרת המבצע. מנגד נפגעים הצרכנים, שרכשו חטיפים רבים (ספק אם היו רוכשים אלמלא המבצע) ובמחיר מלא.

 

אילוסטרציה

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן