מגה לוגיסטיקה
כתבות
מגה משפט
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: פוליסות עם כתבי שירות

06/05/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד. נטען להפרת ההוראות הקבועות בחוק הפיקוח ובחוזרי המפקח על הביטוח בקשר עם שיווק ומכירה של כתבי שירות נלווים כגון תיקון שמשות ופנסים, גרירה וחילוץ. הבקשה הוגשה נגד וובי סוכנות לביטוח מבני ברק (סוכנות ביטוח דיגיטלית), ורד וייסלר-גנץ סוכנות לביטוח(2007) מחיפה וחברות הביטוח איילון, הכשרה והראל.

המבקש, יאיר שפרן תושב ת"א מציין, כי כתבי שירות הם מסמכים נלווים לפוליסת הביטוח, המספקים למבוטח שירותי עזר באמצעות ספקי שירות חיצוניים לחברת הביטוח. כתבי השירות כוללים מגוון שירותים: שירותי דרך וגרירה, רכב חלופי, כיסוי לשבר שמשות, רדיו חלופי, כיסוי רעידת אדמה ועוד.

לטענת המבקש, המשיבות הפרו את הוראותיו של חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח) ושל חוזרי המפקח על הביטוח. הן מוכרות פוליסות ביטוח מקיף לרכב או צד ג' שבהן כלולים כתבי שירות בגין שירותים נלווים כחלק בלתי נפרד מהפוליסות, בלי שפורטו המחירים של כתבי השירות ובלי לאפשר ללקוחות לבחור בין שני ספקי שירות לפחות.

לדברי המבקש, המשיבו התעשרו על חשבון המבוטחים כאשר מכרו פוליסות עם כתבי השירות בלי ליידע את לקוחותיהם שהם אינם חייבים לרכוש את כתבי השירות.

בבקשה נאמר, כי מבוטחים רבים כלל אינם מכירים את חוזרי המפקח ואינם מודעים לזכותם לקבל את המידע הנוגע לכתבי השירות ולאפשרות לרכוש פוליסה ללא כתבי שירות. חלקם לא היו כורתים את חוזה הביטוח עם כתבי השירות אילו היו מציינים בפניהם שהם לא חייבים לרכוש את כתבי השירות.

בית המשפט מתבקש להורות למשיבות לתקן לאלתר את התנהלותן בכל הנוגע לכתבי השירות, בכלל זה גילוי נאות לגבי האפשרות להסיר את כתבי השירות ולהוזיל את הפוליסה ולגבי אי התניה של רכישת פוליסה ברכישת כתבי שירות. כמו כן בית המשפט מתבקש ליידע את המבוטחים בפוליסות ביטוח מקיף לרכב שאפשר להפריד את כתבי השירות ממחיר הפוליסה, וליידעם לגבי זכותם לבטל את כתבי השירות ולקבל החזר בעבור הכספים ששולמו בגין כתבי השירות, ולפצות את חברי הקבוצה המיוצגת על ידי השבת הכספים ששילמו ביתר בגין רכישת כתבי השירות ובגין הנזק הבלתי ממוני בשל שלילת זכות הבחירה שלהם אם לרכוש את כתבי השירות אם לאו.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן