חניון אוטומטי לקוי
13 בעלי דירות בבניין מגורים ברחוב רחובות הנהר 4 ברמת גן, המחזיקים ב־10 מתוך 18 הדירות בבניין, הגישו תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על סך 4.4 מיליון ש"ח נגד שתי חברות: גאיא נדל"ן למגורים מרמת גן ויוטרון מקריית שדה התעופה בלוד.
בתביעה נטען, כי גאיא נדל"ן התקשרה עם בעלי הדירות המקוריים של הבניין בהסכם לפי תמ"א 38 להריסת הבניין הקיים והקמת בניין מחוזק וחדש במקומו. במסגרת הפרויקט התקשרה גאיא עם חברת יוטרון בהסכם לתכנון, אספקה ובנייה של חניון אוטומטי אשר הותקן בבניין החדש. ואולם לדברי התובעים, מיתקן החניה התגלה ככושל, פגום ולקוי, וסבל מתקלות חמורות ומתמשכות מהשימוש הראשון.
לטענת התובעים, כבר עם קבלת הדירות באוגוסט 2019, החלו תקלות תפקוד חמורות במיתקן. רכבים נתקעו לעיתים קרובות, המערכת הושבתה שוב ושוב ודיירים נאלצו להמתין שעות כדי לחלץ את רכבם. לעיתים לא פעל המיתקן כלל ימים שלמים. לדבריהם, מצב זה יצר חוסר אמון חמור במערכת וגרם לחשש ממשי שמא הרכב ייתקע בדיוק ברגע שבו יש לצאת ליעד חשוב.
עוד נטען, כי ריבוי התקלות אילץ את הדיירים לוותר כליל על החניה בבניין ולחפש פתרונות חלופיים, וגם כאשר המערכת פעלה, היא לא אפשרה שימוש ראוי. זמני ההמתנה לכניסה לחניון וליציאה ממנו חרגו באופן קיצוני מהנהוג ומההבטחות החוזיות, ודיירים שניסו להשתמש במיתקן בכל זאת, מצאו עצמם ממתינים פרקי זמן בלתי סבירים.
המיתקן גם יצר מטרדי רעש חמורים, אשר חרגו במידה ניכרת מהמותר לפי דין. יוטרון טענה תחילה שמדובר בתקופת הרצה רגילה, ובהמשך טענה שמדובר בתקלות נקודתיות, אך גם לאחר שנים נמשכה תדירות התקלות הגבוהה, והחניון המשיך לפעול באופן לקוי.
מומחה מטעם התובעים קבע, כי החניון סובל מליקויים תכנוניים מהותיים, ובמערכות האלקטרו־מכניות שלו קיימים כשלים אינהרנטיים. עוד נטען, כי יוטרון הייתה מעורבת במקרים דומים בפרויקטים אחרים, שבהם הותקנו מיתקנים מאותו הדגם, גם הם סבלו מתקלות חמורות ונפתחו בעניינם הליכים משפטיים.
לטענת התובעים, גם במקרה זה יוטרון לא סיפקה מוצר תקין, והחניון שהותקן אינו ראוי לשימוש. בשל כך הם דורשים פיצוי בגין היעדר יכולת לבצע שימוש סביר במיתקן החניה בבניין.
אילוסטרציה