מגה לוגיסטיקה
ניוזלטר מגה לוגיסטיקה
מגה לוגיסטיקה 232
לעמוד קודם

דו"ח חדש ומקיף עוסק במגמות ההוצאה של דור Z, הצפוי להיות הדור הגדול - והעשיר - ביותר מאז ומעולם

27/06/2024
זמן קריאה: 3 דק'

NielsenIQ בשיתוף עם World Data Lab (WDL) פרסמו את דו"ח ההוצאה הדורית המקיף והראשון מסוגו המתמקד אך ורק בדור ה-Z.

דו"ח Spend Z חושף לחברות המעוניינות בצמיחה את מה שעליהן לעשות בדחיפות ובמדויק כדי להבין את מגמות דור ה-Z, הדור הגלובלי האמיתי והראשון מאז ומעולם, כולל העדפותיהם, הרגלי ההוצאה שלהם, ערכים, עדיפויות, כיצד והיכן הם קונים, מה הם רוכשים וכיצד הם משפיעים על תבניות הקנייה של דורות אחרים.

מממצאי הדוח עולה כי דור ה-Z, הכולל כל אדם שנולד בין השנים 1997 ל-2012, מהווה עד 25% (2 מיליארד) מאוכלוסיית העולם, וכי כוח הקנייה הגלובלי שלהם צפוי לגדול ולהגיע ל-12 טריליון דולר עד לשנת 2030, מה שעשוי להפוך אותם לדור העשיר ביותר בכל אזור של העולם. עד אז, הדור הצעיר ביותר צפוי לעקוף את דור ה-Boomer מבחינת היקף הוצאות. עד לשנת 2034, דור ה-Z יוסיף למעלה מ-9 טריליון דולר להוצאות הגלובליות, יותר מכל דור אחר.

Gen Z כבר כאן, הם מוכנים להוצאות, ועל חברות לדעת כיצד להתאים את עצמן כדי לשרת אותם. זיהוי השונות שבדור זה הוא המפתח לגישה אל הזדמנות צמיחה בסך למעלה מ-12 טריליון דולר ארה"ב הטמונה בהם", אמרה טרייסי מאסיי, אחראית התפעול הראשית של NIQ. "חברות מנסות להבין מהן הזדמנויות הצמיחה שלהן עם Gen Z, וכיצד דור זה משפיע על דורות נוספים. Spend Z הוא רק דוגמה לדרך הייחודית בה NIQ עוזרת ללקוחותינו להגשים את שאיפותיהם באמצעות ניבוי ועמידה בצורכי הצרכן".

 

תובנות עיקריות בנוגע לדור ה-Z:

  • הם דורשים אותנטיות: הם מעוניינים יותר בקשר אותנטי עם משפיענים ועם מותגים. "להיות נאמן לעצמי" הוא התיאור המוביל של הצלחה בקרב דור ה-Z ברחבי העולם. השתייכות והערכה עצמית הם שני ערכים עליונים נוספים, יחד עם תחושה חזקה של זהות הקשורה ביעדים חברתיים ואקטיביזם.
  • תעבורת לקוחות בחנויות בהיקף שלא ידענו בעבר: הרכישות אותן דור זה מבצע בחנויות מהוות 50% מנתח הרכישות שלהם בדולרים ושיעור זה גבוה מזה של כל דור אחר לפניהם, למרות ש-Gen Z מתחילים את מסע הקניות שלהם באינטרנט, הם נותנים חשיבות עליונה לסקירות המקוונות של קונים נוספים כאשר הם קונים, והם מושפעים במידה ניכרת מהמדיה החברתית.
  • כוח קנייה גלובלי: Gen Z עתיד להפוך לקבוצה בה הוצאות הצרכנים הן הגבוהות ביותר באזורים רבים, ול-30% מכלל כוח העבודה הגלובלי עד לשנת 2030. צפון אמריקה, אירופה ואזור APAC ימשיכו לחלוש על מרבית ההוצאות, ואילו אזור APAC ימשיך ויצבור חשיבות. נכון לעתה, יש להם נתח שוק משמעותי יותר של צריכה באזורים הכוללים את אזור אפריקה מתחת לסהרה, המזרח התיכון וצפון אפריקה, וכן LATAM והקריביים, שם הם מהווים חלק משמעותי יותר מהאוכלוסייה.
  • בריאות ורווחה הם נושאים חשובים... עד למידה מסוימת: בסופו של דבר, הם מודעים לנושאי הבריאות והקיימות. הגידול הנרחב ביותר בצורך הדינמי בקרב צרכני Gen Z הוא בקטגוריות הבריאות, וכן בתחום האלכוהול והמשקאות.
  • התנהגות מאיצת טכנולוגיה: סקירות מקוונות מקונים אחרים חשובות במיוחד במהלך הקנייה, כאשר 53% מאוכלוסיית Gen Z צפויה לבצע רכישות במדיה החברתית או בפלטפורמות שטפים חיים. 26% מאוכלוסיית Gen Z משתמשת בטלפונים במהלך רכישה פיזית בחנויות כדי לקבל החלטות, זאת בהשוואה ל-23% מאוכלוסיית Gen Y, 18% מאוכלוסיית Gen X ו-12% מ-Boomers.

Gen Z הוא הדור המחובר, הגדול והמשפיע ביותר מאז ומעולם", אמרה ראש מחלקת תקשורת של NIQ, מרתה קיהאן-בווולס. “ל-Gen Z יהיו פחות ילדים - כאשר בשלב מאוחר יותר יהיה להם כוח קנייה חסר תקדים והם ימשיכו לתעדף קטגוריות מסוימות - כגון בריאות ורווחה - בהיקף נרחב יותר לעומת דורות קודמים. מסקנות הניתוח לשנו חד משמעות: השקעה ב-Gen Z היום תשתלם בעתיד".

"Gen Z הוא הדור הגדול, העשיר והגלובלי ביותר מאז ומעולם", אמר וולפגנג פנגלר, מנכ"ל WDL. "על העסקים לדעת כי Gen Z מונה 2 מיליארד בני אדם, וכי חובה עלינו לתת מענה לצורכיהם".

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן