לוי שטראוס משנה אסטרטגיה לוגיסטית
בצעד אסטרטגי שנועד לחזק את יכולותיה ישירות לצרכן (DTC) תוך אופטימיזציה של היעילות התפעולית, הודיעה חברת לוי שטראוס ושות' (ליוויס) במהלך שיחת רווחים פיסקאליים שלה לרבעון השני של 2024 על שינוי מהותי באסטרטגיה הלוגיסטית שלה. סמנכ"ל הכספים והצמיחה הרמיט סינג פירט את כוונת החברה להתרחק מרשת ההפצה והלוגיסטיקה שבבעלותה ובניהולה בעיקר בארה"ב ובאירופה.
הציר האסטרטגי של ליוויס כולל מהלך לקראת גישה מאוזנת יותר בין היכולות הלוגיסטיות הפנימיות שלה לשותפויות עם ספקי לוגיסטיקה מובילים של צד שלישי (3PLs). סינג הדגיש כי שינוי זה חיוני כדי לתמוך באסטרטגיית DTC-first של החברה, המאפשרת לה למנף הון חיצוני להשקעות בתשתיות תוך שיפור הגמישות התפעולית.
המעבר כולל שותפות בולטת עם GXO, ספקית לוגיסטיקה מובילה, לניהול הפעילות במרכז ההפצה החדש של Levi's Dorsten בגרמניה. מיתקן חדיש זה, המשתרע על כ-750,000 רגל רבוע, אמור להיות פעיל במלואו עד 2026, עם קיבולת ראשונית של 33 מיליון יחידות ותוכניות הרחבה להכיל עד 55 מיליון יחידות בשנה.
מרכז ההפצה של דורסטן מדגיש את מחויבותו לקיימות ובעל תעודות LEED ו-WELL בריאות-בטיחות. התכונות כוללות חומרי בנייה ממקורות בני-קיימה, פנלים סולריים על הגג, מטענים לרכב חשמלי ומיתקני מיחזור מתקדמים. ריצ'רד קאוסטון, מנהל הכנסות ראשי ב-GXO, הדגיש את הסמכות הסביבתית של המרכז ואת תפקידו בקידום שאיפות הצמיחה של שתי החברות באירופה.
בליוויס צופים הטבות פיננסיות מיידיות משינוי אסטרטגי זה עם הזרמת מזומנים צפויה שתעלה על 90 מיליון דולר בשנת 2024. סכום זה מחזיר בעיקר הוצאות הוניות הקשורות למיתקן החדש בגרמניה. למרות אתגרי מעבר קצרי טווח, בהם פעולות מקבילות של מיתקנים ישנים וחדשים לאורך שנת 2024, החברה צופה התייעלות בעלויות לטווח ארוך ויכולות משופרות של שירות לקוחות.
התוצאות הכספיות של החברה ברבעון השני של 2024 חשפו ביצועים חזקים. ההכנסות נטו הגיעו ל-1.4 מיליארד דולר - עלייה של 8% משנה לשנה על בסיס דיווח. מישל גאס, נשיאה ומנכ"לית לוי שטראוס ושות', ייחסה את הצמיחה הזו לנוכחות התרבותית החזקה של המותג, לצינור המוצרים החדשני ולהאצת המומנטום של DTC ברחבי העולם.
הטרנספורמציה הלוגיסטית עולה בקנה אחד עם יוזמת Project Fuel הרחבה יותר של לוי שטראוס ושות', שנועדה להניע פרודוקטיביות גלובלית ויעילות תפעולית. על ידי מעבר למסגרת לוגיסטית זריזה יותר, החברה שואפת לשמור על היתרון התחרותי שלה בנוף הקמעונאי המתפתח במהירות.
לוי שטראוס ושות' ממשיכה לנווט את השינויים המהפכניים ובתוך כך שומרת על אופטימיות לגבי השגת צמיחה מואצת ורווחית ברבעונים הקרובים. האימוץ האסטרטגי של שותפויות לוגיסטיות של צד שלישי לא רק משפר את הגמישות התפעולית אלא גם מחזק את המחויבות שלה לקיימות ולמרכזיות הלקוח.
המעבר של לוי שטראוס ושות' לשותפויות לוגיסטיות של צדדים שלישיים מסמן צעד מרכזי לקראת חיזוק מובילות השוק שלה בתחום ה-DTC תוך קידום יעדי קיימות ברחבי הפעילות הגלובלית שלה.