מארסק שוב מחשבת מסלול מחדש
החברה הלוגיסטית הבינלאומית הבולטת מארסק (Maersk) משנה את התוכניות שלה בפעם השלישית בתוך שלושה חודשים, אחרי שההפרעות במסלולים בים סוף ממשיכות על רקע הביקוש הגובר להובלות. מפעילי ספינות מטענים נאלצים לשלוח אותן במסלולים ארוכים מהרגיל ולהוסיף אלפי קילומטרים לתוכניות ולמסלולים הראשוניים.
ספינות שטות דרך כף התקווה הטובה (Cape of Good Hope) בדרום אפריקה במקום לעבור במסלול הקצר דרך ים סוף ותעלת סואץ. חברות לוגיסטיות נמנעות מהמעבר דרך ים סוף בגלל מתקפות של המורדים החות'ים באזור. נזכיר כי בסוף השנה שעברה החלו המורדים לתקוף ספינות לוגיסטיות בינלאומיות.
לפני כחודש הודיע מנכ"ל מארסק, וינסנט קלרק (Vincent Clerc), כי כל הספינות של החברה שכשירות לשוט, יעברו למסלולים הארוכים דרך דרום אפריקה. למרות גיבוי והוספה של ספינות, נראה שכמות כלי השיט עדיין לא תספק את הביקוש בחודשים הקרובים. זמני השיוט הארוכים והעלייה הניכרת בכמות הספינות במים, משפיעים לרעה על רשתות לוגיסטיות בכל העולם. מסלולי הובלות ארוכים ופקוקים ועומס במעברים מעכב ספינות וגורם להן לחרוג מהזמנים. במארסק אומרים כי המצב המורכב שנגרם מהמצב הביטחוני המתוח בים סוף צפוי להימשך לפחות עד סוף השנה.