ל-Hapag-Lloyd כלים דיגיטליים לניהול שקיפות ספקים
בעקבות משבר הקורונה בשנת 2020, שהביא לעלייה באתגרים לוגיסטיים, החליטה חברת הספנות Hapag-Lloyd לשפר את היכולת שלה לעקוב אחרי ספקים ולנהל את שרשרת האספקה ביעילות רבה יותר. עם העלייה בנפחי המטענים ועומסי הנמלים, נחשפו חולשות במערכות הקיימות כגון מחסור במידע ושיתוף נתונים. בשנת 2021, לאחר חיפוש פתרון מתאים, הטמיעה החברה את פלטפורמת Craft לשקיפות ושיפור יכולות הניהול באמצעות נתונים גדולים (Big Data) ובינה מלאכותית.
לדברי דניאל בראונה, ראש מחלקת הרכש ב-Hapag-Lloyd, הפלטפורמה של Craft מאפשרת לחברה לנהל את כל ספקי השירות שלה, בהם חברות תחבורה יבשתית וימית, באופן חכם יותר. הפלטפורמה אוספת מידע על ספקים באמצעות שותפים בתעשייה, למידת מכונה ונתוני פעילות של חברות.
המערכת מספקת שלושה תחומי מידע עיקריים: נתונים עסקיים על כל ספק, התראות חדשותיות ועדכונים, וכלים לשיתוף פעולה פנימי בתוך החברה.
אחת הדוגמאות לשימוש במערכת הייתה בניהול המשבר שנגרם משביתות בנמלים בחוף המזרחי ובחוף הדרום-מזרחי של ארצות הברית. השביתות אילצו את Hapag-Lloyd לנטר נתיבים אלטרנטיביים, להגיב מהר ולעדכן לוחות זמנים כדי לצמצם את ההשפעות על לקוחותיה.
פלטפורמת Craft עוזרת לחברה לזהות סיכונים אפשריים מצד ספקים כגון יכולתם הכלכלית לספק את השירותים הנדרשים. אינגמר מסטר, מנהל תחום הספקים והקיימות ב-Hapag-Lloyd ציין, כי אחד האיומים הגדולים ביותר הוא כשל של ספקים שמביא לעיכובים בשירות ללקוחות.
החברה עוקבת גם אחר סיכונים גיאופוליטיים ורגולטוריים. לדוגמה, בעיות גיאוגרפיות כגון מפלסי מים נמוכים בתעלת פנמה או התקפות על כלי שיט בים האדום, משפיעות על שרשרת האספקה באופן שמצריך תגובה מהירה.
הפלטפורמה של Craft מציעה למשתמשים יותר מ-500 נקודות נתונים בקטגוריות סיכון כגון סייבר, פיננסים, רגולציה וגיאופוליטיקה. כלי החיפוש שלה, המדמה ממשק של Google, מאפשר למשתמשים לזהות ספקים בעייתיים במהירות ובקלות.
Hapag-Lloyd שואפת להמשיך לשפר את השקיפות בניהול שרשרת האספקה, להתמודד עם סיכונים ולהגיב ביעילות למשברים. בזכות השימוש בכלי כגון Craft, החברה מצליחה לשמור על יתרון תחרותי ולספק שירות אמין למרות אתגרי הסביבה הגלובלית.