לג'ון דיר בולדוזרים משודרגים
חברת ג'ון דיר (John Deere) השיקה גרסת קונספט לבולדוזר מדגם 850 X-Tier E-Drive בתערוכת קונאקספו לפני כשנתיים (ConExpo-Con/Agg 2023). עכשיו, אחרי תקופה ממושכת של מבחני שדה, עדכון ושדרוג, גרסת הייצור הסופית מוכנה ולשיווק ולמכירה.
הבולדוזר בגרסתו המוכנה הופיע לראשונה באירוע של החברה (2025 Construction Field Days) שהתקיים בעיר סאקטון (Sacaton) שבמדינת אריזונה האמריקנית. באותו האירוע השיקה ג'ון דיר כמה שיפורים ושדרוגים טכניים לבולדוזרים הקיימים, דגמים 700, 750 ו-850.
למרות שבמבט ראשון בולדוזר 850 X-Tier נראה זהה למדי לדגם 850L (לשניהם אותה פלטפורמה טכנית), במכונה נעשו די הרבה שינויים מתחת למכסה המנוע, בתוך הקבינה וברכיבים טכניים. אחד השינויים הטכניים המרכזיים ביותר הוא מתלה דו-ערוצי עם מערכת הנעה חשמלית (התוספת של E-Drive בשם הרשמי של הבולדוזר). E-Drive היא טכנולוגיה חדשה שמשלבת את מערכת ההינע החשמלית בבולדוזרים ובציוד מכני אחר של ג'ון דיר.
קורי ברנט (Cory Brant), יועץ בתחום המוצר של ג'ון דיר מסביר, כי מבנה מופשט של מערכת ההינע מעניק למפעיל יותר שליטה על המכונה כולה והספקת מומנט משופרת בכל סיטואציה ומאמץ בשטח. בגלל שמערכת ההינע החשמלית מספקת יותר מומנט בסיבובים נמוכים, החברה הצליחה להוריד את אחת הטורבינות מהמנוע של הבולדוזר (נפח המנוע -תשעה ליטרים). כך הבולדוזר חוסך דלק ועובד בשקט. ברגע ההנעה, המנוע עובד על 1,200 סל"ד בלבד. ככל שהמכונה מעלה את המאמץ להרמת מטענים או מעלה את קצב העבודה שלה, כמות הסיבובים בתוך המנוע עולה ל-1,600. לשם השוואה, מנוע של בולדוזר רגיל עובד במאמץ של 2,200-2,100 סיבובים לדקה.
החידושים והשדרוגים בדגמים 850 X-Tier, 700 ו-750 מכוונים לשיפור התועלת באתרי עבודה, לחיסכון בתצרוכת דלק ולשיפור נוחות ההפעלה למפעיל בתוך הקבינה.
צילום: Equipment World




