מגה מבנים
כתבות
מגה משפט מבנים
לעמוד קודם

ועדת המכרזים הסתמכה על קבלן משנה זר

29/05/2023
זמן קריאה: 1 דק'

אורון תשתיות ובניה (ג.י.) חברת הנדסה אזרחית מבאר שבע, אחת הוותיקות והמובילות בישראל, מבקשת מבית המשפט המחוזי בת"א לפסול את זכייתה של חברת הבנייה רמט במכרז של נתיבי ישראל, החברה הלאומית לתשתיות תחבורה, בעניין פרויקט כביש 16R מחלף בייט מערב. בית המשפט מתבקש להכריז על אורון תשתיות בניה כזוכה במכרז.

מהותו של הפרויקט הוא חיבור כביש 16 שבשטחה המוניציפלי של ירושלים לכביש בגין צפון ודרום, וחיבור כביש 16 במנהרה לחניון חנה וסע בייט. עוד בפרויקט: הקמת מבני דרך - מנהרות ומבני בטון, מבנה אנרגיה ומבני מילוט למנהרות, עבודות תאורה, פיתוח, גינון והשקיה, כבישים וניקוז, תשתיות והעתקתן.

לדברי אורון תשתיות בניה, בניגוד אליה הסתמכה רמט בהצעתה, כדי לעמוד בתנאי הסף, על ניסיונו של קבלן משנה זר (חברה טורקית). הדבר היה צריך להביא לפסילת הצעתה על הסף. ואולם ועדת המכרזים התרשמה מהמחיר שהציעה רמט, העדיפה לחסוך 3% בלבד, ולהימנע מהצעתה שלה, שהיא הצעה ישראלית. הוועדה החליטה שהסתמכות על קבלן משנה זר תקינה, ורק נותר לבדוק אם קבלן המשנה הזר האמור עומד בתנאי הסף.

לטענת אורון תשתיות בניה, ועדת המכרזים החליטה לבחור בהצעתה של רמט כהצעה הזוכה במכרז רק בשל היותה בעלת אחוז הנחה גבוה יותר, ולא מכל טעם אחר. כמו כן הכשירה הוועדה בדיעבד את האפשרות להשתמש בקבלן משנה זר, והכשירה את קבלן השנה הזר כמי שעומד בתנאי הסף.

לדעת אורון תשתיות בניה, לנוכח אי עמידתה של רמט בתנאי הסף של המכרז בכל הנוגע לניסיונה הקבלני ובהתאם להוראות המכרז, לא היה מקום לבחון את הצעתה הכספית. החלטת הוועדה לוקה בחוסר תום לב ובחוסר סבירות קיצוני בהיותה נוגדת את עקרון השוויון.

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן