נתיבי ישראל גוררת את הליך האישור והתשלום
חברת י. לרר (הנדסה) מחיפה, הממקדת את פעילותה בעבודות הנדסה אזרחית וקבלנות ביצוע, הגישה תביעה על סך 72.2 מיליון ש"ח נגד נתיבי ישראל, החברה הלאומית לתשתיות תחבורה, האחראית על תכנון, פיתוח ואחזקה של רשת הכבישים הבינעירוניים, מסילות הרכבת ותשתיות לאומיות ברחבי הארץ.
התביעה נסובה על פרויקט הקמת תחנת רכבת כרמיאל, מתחנות הרכבת המתקדמות והיפות בישראל, פרויקט שבוצע על ידי י. לרר (הנדסה). לדברי החברה, במקרה הנדון עסקינן במזמין עבודה ציבורי המנסה להתנער מחובתו לשלם לקבלן (היא עצמה) שביצע את מלאכתו נאמנה את יתרת התמורה המגיעה לו, וקל וחומר מתעלם מחשבון סופי מאושר שאינו משולם לקבלן. זאת בתואנות שווא ותוך ניסיונות התחמקות, ותוך הפרה יסודית של החוזה והפרת תנאי התשלום החוזיים שהוא עצמו קבע.
לטענת י. לרר, נתיבי ישראל גוררת זה כ-4 שנים את הליך האישור והתשלום של החשבון הסופי המאושר, בסכום מצטבר של 155 מיליון ש"ח, ועל אף שעסקינן בפרויקט שבוצע לעילא ולעילא וגמרו עליו את ההלל, החשבון הסופי לא שולם עד עצם היום הזה.
בתביעה מצוין, כי בניכוי הסכומים ששולמו לתובעת עד כה, של כ-142 מיליון ש"ח, על נתיבי ישראל להעביר לה את יתרת התמורה המגיעה לה. עוד נאמר, כי על אף שמצופה ממזמין עבודה ציבורי שפרויקט שהיקפו הכספי החוזי נאמד ב-100 מיליון ש"ח יתוכנן, יתואם וינוהל כדבעי, לא כך היה. הפרויקט סבל מתכנון ירוד שגרר שינויי תכנון חוזרים ונשנים, שהביאו להתארכות משך העבודות מעבר למתוכנן ולדרישות חוזרות ונשנות לביצוען של עבודות נוספות, חריגות ושינויים. כפועל יוצא, גדל מאוד היקפו הכספי של הפרויקט.
הדמיייה: א. סטודיו/פלנקון אדריכלים ותכנון הנדסי
