מגה מבנים
ניוזלטר מגה מבנים
מגה מבנים גיליון 25
לעמוד קודם

צבע השנה לשנת 2023: אדום מג'נטה

20/12/2022
זמן קריאה: 2 דק'

ההכרזה השנתית לה חיכו בשקיקה מעצבי האופנה, הביוטי ועיצוב הבית אודות צבע השנה הנבחר שיצבע את שנת 2023 הבאה עלינו לטובה, הגיעה מבית ענקית הצבעים העולמית פנטון, המכתירה לקראת כל שנה אזרחית חדשה את צבע השנה שיסמל אותה. בעוד שבשנת 2022 כיכב הסגול בגוון Very Peri, יורשו לשנת 2023 הוא האדום מג'נטה!

בחירתו של צבע השנה אינה שרירותית וקשורה אך ורק בעולמות העיצוב והלייף סטייל, אלא בעלת קשר עמוק ורלוונטי לסביבה הנוכחית בה אנו חיים ובה אנו שואפים לחיות בראייה לשנה קדימה. ניכר כי בחברה מנסים באמצעות הצבעים לעודד שיח עמוק בין אזרחי העולם ברמה הפוליטית, הסביבתית ואף המגדרית, בכדי ליצור סביבה גלובאלית שנעים יותר לחיות בה.

הבחירה עבור שנת 2023 נקבעה לאדום מג'נטה, הנקרא לפי החברה ויוה מג'נטה (Viva Magenta 18-1750) צבע שמקורו בטבע ומייצג אומץ ועוצמה. צבע השייך למשפחת האדומים, מחשמל ומלהיב המסמל חוסר פחד ומכתיב נרטיב חדש של שמחה ואופטימיות. על פי החברה מדובר בצבע דומיננטי ונועז, עוצמתי ומעצים, מעודד התנסות וביטוי עצמי ללא מעצורים, כזה בעל רוח מרדנית הקשור קשר הדוק להעזה ושמחת חיים.

אין ספק כי ככל ששנת 2023 תתקדם נזכה לראות את הצבע הנבחר מככב וצובע כמעט כל פריט אפשרי ותוך פרק זמן קצר יתמלאו חלונות הראווה וחנויות העיצוב בצבע האדום מג'נטה, שישלוט ביד רמה בקולקציות החדשות.

לייטריס אייסמן, המנהלת התפעולית של חברת פנטון, מנמקת את בחירתו של צבע השנה, "בעידן הטכנולוגי הנוכחי אנחנו מחפשים לשאוב השראה מהטבע סביבנו ומהמציאות האמיתית. האדום מג'נטה, שמהווה גוון ממשפחת האדומים הוא אחד הצבעים היקרים ביותר השייכים למשפחת הצבעים הטבעיים, וכן אחד החזקים והמבריקים שידע העולם. הצבע מחבר אותנו חזרה לשורשיות, לטבע ועוזר לנו למצוא ולבנות את הכוח הפנימי שטמון בכל אחד מאיתנו".

לדברי מאיה טיטו- שועה, מנלת השיווק של קבוצת טי אנד איי, היבואנית הבלעדית של מותגים בינלאומיים, כדוגמת שעוני ג'ישוק, בייבי ג'י, לדרמן, זיפו, הפיל היפני ועוד, "יפה לראות איך חברות מסחריות כיום לוקחות אחריות סביבתית ומנסות לשנות את העולם מנקודת מבטן, מביאות ערך מוסף אמיתי. במקרה של פנטון באמצעות שימוש בצבעים. לחברות הללו יש המון כוח בידיים ומקסים לראות אותן מנתבות אותו לא רק לכיוון מכירות, אלא בכדי לייצר השפעה חיובית אמיתית".

 

צילום: יח"צ חו"ל

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן