כנס "מוסכים חזקים יחד בישראל" - שואפים לשינוי בענף המוסכים
בחודש ספטמבר 24 התקיים הכנס הראשון של ארגון מוסכים חזקים יחד בישראל, ארגון יציג חדש של מוסכים בישראל. הארגון היציג החדש מתחרה באיגוד המוסכים, שחתם לאחרונה על הסכם קיבוצי עם ההסתדרות הלאומית. ההסכם החדש חל על כל העובדים בעשרות המוסכים החברים בארגון ועל המעסיקים, וכולל תנאי עבודה, שכר, תוספת ענפית ועוד. ההקמה של הארגון היציג וההסכם ביקשה להכניס תחרות בענף, ובעיקר להתמודד עם סוגיות בוערות, בין השאר היחסים המורכבים בין חברות הביטוח לאיגוד המוסכים.
איתי בן חיים, מנכ"ל האיגוד החדש, אמר: "הגיע הזמן להסדיר את תנאי העובדים בענף, לשפר את תנאי העבודה לעובדי המוסכים תוך שימור והעצמה של העובד, בד בבד עם חיזוק מעמד המוסכים. אנו קוראים לכל בעלי המוסכים להצטרף אלינו לארגון ולקבל ייצוג הולם, הן מול העובדים ביחסי העבודה והן מול הגופים המשפיעים בענף - הרגולטור, חברות הביטוח ועוד."
הכנס של "מוסכים חזקים יחד בישראל", שהתקיים במתנ"ס בית דגן, סימן את הצעד הראשון של ארגון חדש השואף להוביל מהפכה בענף תיקון הרכב בישראל. תחת הכותרת "מוסכים חזקים יחד", הארגון שם לעצמו למטרה לאגד את כל העוסקים בענף ולייצג אותם באופן אפקטיבי מול רשויות המדינה והגופים הכלכליים הגדולים. "אנחנו לא כאן כדי להילחם בחברות הביטוח אלא כדי לשתף פעולה ולעבוד יחד לטובת כל הצדדים", אמר בן חיים בכנס.
מטרות הארגון החדשות שהוצגו בכנס כוללות איחוד ואיגוד של החברות והעוסקים בענף תיקון הרכב, ייצוגם בפני מוסדות המדינה והפיכת הארגון לארגון יציג של מעסיקים בתחום. כמו כן הארגון שואף להסדיר את הענף, לשפר את המעמד המקצועי של המוסכים ולשמור על איכות השירות שניתן ללקוחות. "אנו כאן כדי לייצג את בעלי המוסכים החוקיים והמורשים כדי שיוכלו לפתוח את עסקיהם, לתת שירות הוגן ולזכות בתמורה הראויה לעבודה הקשה שהם עושים", הוסיף בן חיים.
אחת התוכניות המרכזיות שהציג בן חיים כוללת ניצול של הכוח הכלכלי של מספר המוסכים המשותפים כדי להשיג מחירי קנייה טובים יותר לחלפים ושירותים. "במקום שכל בעל מוסך יתמודד לבד מול חברות הביטוח והרגולטורים, אנחנו קוראים לכל המוסכים להתחבר יחד וליצור כוח משותף שישיג תנאים טובים יותר", ציין בן חיים, והוסיף כי הארגון אף מתכוון להקים חברת ביטוח עצמאית שתתחרה בשוק ותשפר את תנאי בעלי המוסכים.
הכנס כלל גם סדרת הרצאות מקצועיות. וסים אליאס, מנכ"ל NGM - פיקס קאר, חברת סטארט אפ שמנסה לפשט את העבודה ללקוחות באמצעות תמונות, רצה בנושא ניהול תאונות, ודורון כהן העביר הדרכה בנושא בטיחות בביצוע תחזוקה בכלי רכב חשמליים והיברידיים. עדי יניב הרצה על חוקיות יבוא של חלפים לרכב, ארז מוספי הרצה על פרוטוקול J2534 לרכבים (ממשק לתכנות רכבים); חנוך גרינברג הרצה על כיול מערכות סיוע מתקדמות לנהג.
נוחם אוחנה, מנכ"ל מידרג, דיבר על שירות לקוחות בעידן הדיגיטלי: "בימינו, לקוחות כותבים את דעתם על השירות שלכם בכל מקום - בגוגל, ברשתות החברתיות, בהמלצות בקבוצות וואטסאפ וכו'. הדבר מחייב עסקים להיות טובים יותר, אבל לצד האתגר שנוסף לעצמאים, זה כלי אדיר למי שיודע לעבוד נכון. העידן הדיגיטלי מאפשר לתת שירות מהיר, איכותי ומדויק, ולמנף את התדמית והמוניטין במהירות. אם בעבר היה לוקח שנים רבות לבנות מוניטין, כיום זה יכול לקרות בחודשים ספורים."
ההרצאה עסקה בשיטות תקשורת עם לקוחות שיגרמו ללקוח להבין את הערך של העסק ולהשאיר חוות דעת חיוביות שיביאו לקוחות נוספים. אתר מידרג הוא אתר לדירוג בעלי מקצוע עם יותר מ-10,000 בעלי מקצוע מדורגים, 1,200,000 לקוחות רשומים ויותר מ-2,200,000 חוות דעת. העסקים המדורגים באתר נהנים ממודל עמלות הוגן: משלמים רק אם סוגרים עסקה ומקבלים עליה תשלום. למוסכניקים באי הכנס ולקוראי מגה פרו מדיה ניתנת הטבה מיוחדת: בדיקת התאמה למידרג ללא עלות.
בסוף הכנס התקיים פנל מקצועי בהשתתפות עו"ד אמיר בננו, יו"ר הארגון, בנושא מתווה הביטוח והפגיעה במוסכים.
לדברי בן חיים, ארגון "מוסכים חזקים יחד בישראל" מתכוון לפעול בשיתוף פעולה עם ההסתדרות החדשה כדי להיהפך לארגון יציג של מעסיקים ולהיות נציג רשמי מול הרשויות. "אנחנו מאמינים בכוח של חיבור, של שיתוף פעולה ושל שיתוף בידע. כך נוכל להוביל את הענף להצלחה", סיכם בן חיים.
האירוע הסתיים בהרמת כוסית לכבוד חגי תשרי ובתקווה שזו תהיה רק ההתחלה לדרך חדשה ומשותפת לכל המוסכים בישראל.