ריקול ל־1.5 מיליון רכבי פורד
ייסורי הריקול של פורד (Ford) נמשכים: יצרנית הרכב האמריקנית הודיעה על קריאת תיקון רחבת היקף לכמעט מיליון וחצי כלי רכב ממגוון דגמים בעקבות תקלה אפשרית במצלמות הרוורס. לפי החברה, המצלמות עלולות להציג תמונה מעוותת או לא לפעול כלל, ובכך להגביר את הסיכון לתאונות בזמן נסיעה לאחור. בין הדגמים הרלוונטיים: אסקייפ (Escape), פיוז'ן (Fusion), אקספלורר (Explorer), פיאסטה (Fiesta) ומוסטנג (Mustang). ברוב המקרים הדגמים יוצרו בין השנים 2015 ל־2019.
החקירה בנושא נפתחה בפברואר 2025 לאחר שהרשות הלאומית האמריקנית לבטיחות בדרכים (NHTSA) פנתה לפורד בעקבות תלונות של בעלי רכבים. התלונות התקבלו דרך מערכת השאלונים של הרשות וכללו דיווחים על תקלות במצלמות האחוריות במספר דגמים ושנות ייצור. פורד בחנה מסמכי ספקים, נתוני אחריות ודיווחים של לקוחות, ובסיום הבדיקה ציינה כי לא זוהתה בעיה בטיחותית אחידה בכל הדגמים. עם זאת החברה בחרה לבצע ריקול יזום בעקבות הסכם שנחתם עם ה־NHTSA מוקדם יותר השנה.
בהתאם להסכם, כלי רכב משנות הדגם 2015 עד 2025 יחולקו לשתי קבוצות: רכבים שיזומנו לריקול מיידי, ורכבים אחרים שיזכו לאחריות מורחבת ל־15 שנה על מצלמות הרוורס. החברה דיווחה כי קיבלה 12,487 תביעות אחריות הקשורות למצלמות, והתלונה הראשונה נרשמה ביולי 2014. כמו כן דווח על חמישה מקרים של תאונות, ללא נפגעים בגוף.
פורד החלה להודיע לבעלי הרכבים על הבעיה באמצעות מכתבים זמניים, ובהמשך תשלח הודעה סופית שתפרט את שלבי התיקון. בעלי הרכבים יתבקשו להגיע למרכזי השירות של החברה לצורך בדיקה, ולפי הצורך החלפה של המצלמה. הפתרון הקבוע צפוי להיות מוכן עד אמצע 2026.
מדובר באחת מקריאות התיקון הגדולות של פורד בשנים האחרונות, והיא מצטרפת לריקולים שפורסמו מאז 2023 עקב תקלות במערכות בלימה, בטיחות וחשמל. המקרה הנוכחי ממחיש את האתגר שמולו ניצבת החברה: שמירה על אמון הלקוחות תוך התמודדות עם צי רכבים רחב ותלות הולכת וגוברת במערכות אלקטרוניות מתקדמות.

