מגה מוסך
מדורים
מגה טכנולוגיות
לעמוד קודם

לוולוו חגורת בטיחות פורצת דרך

12/06/2025
זמן קריאה: 1 דק'

יצרנית הרכב השוודית וולוו (Volvo) הציגה טכנולוגיית בטיחות חדשה וראשונה מסוגה בעולם: חגורת בטיחות רב־אדפטיבית, המותאמת לנוסע באופן אישי בזמן אמת. לפי החברה, מדובר בשדרוג מהותי של חגורת הבטיחות בת שלוש הנקודות - פיתוח מהפכני של מהנדס וולוו, נילס בוהלין (Nils Bohlin), שהוצג כבר ב־1959, והוערך ככזה שהציל יותר ממיליון בני אדם מאז.

החגורה החדשנית משתמשת בנתונים שמתקבלים מחיישנים פנימיים וחיצוניים ברכב כדי לכוונן את אופן פעולתה לפי מאפיינים פיזיים של הנוסע כגון גובה, משקל, מבנה גוף ותנוחת ישיבה, וכן לפי תנאי הנסיעה כגון מהירות הרכב וכיוון התנועה. בעזרת ניתוח מיידי של הנתונים, המערכת מסוגלת לשנות את עוצמת הפעולה של החגורה בשבריר שנייה.

לדוגמה, נוסעים כבדים יותר יקבלו רמת עומס והידוק גבוהה יותר כדי לצמצם את הסיכון לפגיעות ראש בתאונות קשות, ואילו נוסעים בעלי מבנה גוף קטן יקבלו עומס נמוך יותר כדי להפחית את הסיכוי לפציעות בחזה במקרה של בלימה חדה או התנגשות קלה. לחגורה 11 פרופילים של לחץ ועומס לעומת שלושה בלבד בדגמים הנפוצים כיום, לפיכך אפשר להגיע להתאמה הרבה יותר מדויקת לכל נוסע, בכל מצב.

וולוו לא התייחסה ישירות למידת ההתאמה של החגורה למבנה גוף נשי, אך ציינה שהמערכת מבוססת על מאגר של יותר מ־80,000 מקרים אמיתיים מתאונות דרכים, ונבנתה על בסיס חמישה עשורים של מחקר בטיחות. נוסף על כך החגורה תוכל להשתדרג בזמן אמת באמצעות עדכוני תוכנה מרחוק, ככל שיצטבר מידע נוסף.

הטכנולוגיה תושק לראשונה ברכב הפנאי החשמלי החדש של החברה, Volvo EX60, שצפוי לצאת לשוק ב־2026.

וולוו נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתחום בטיחות הרכב, ולאורך השנים הציגה פיתוחים מהפכניים שנהפכו לסטנדרט עולמי. היא הציגה את מערכת WHIPS, שמפחיתה את הסיכון לפגיעות צוואר באמצעות מושבים שתוכננו לספוג את תנועת הגוף במקרה של התנגשות מאחור. פיתוח בולט נוסף הוא שלדת Safe Cage, שמבוססת על אזורים סופגי אנרגיה ואזורים קשיחים ומגנה על תא הנוסעים בעת תאונה.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן