בלמי זעזועים לטסלה
תושבות המתלים של כלי הרכב החשמליים של טסלה (Tesla) חשופות לשחיקה מוגברת בשל משקל הרכב הגבוה וההספק של יחידות ההנעה החשמליות. משוב מקהילת המשתמשים והנהגים של, וכן דיווחים תקשורתיים, מלמדים שחוויית הנסיעה בדגמים ותיקים יותר נתפסת כלא נוחה. חברת מיילה (Meyle) טוענת ששתי הסוגיות טופלו בפיתוח המוצר החדש שלה: עמידות גבוהה יותר ונוחות גבוהה יותר בלי להתפשר על יציבות הנסיעה.
דגמי טסלה 3 רבים מהדור הראשון מגיעים כיום לנסועה של 150 אלף עד 200 אלף קילומטרים, ועם זה הצורך להחליף רכיבי מתלים. לפי מיילה, בלמי הזעזועים נותנים מענה גם למשוב הנהגים שלפיו מערכת המתלים המקורית קשיחה מדי. מלבד שדרוג איכות החומרים, לבולמי הזעזועים של מיילה עקומת שיכוך מותאמת שנועדה לספוג הפרעות בכביש באופן יעיל יותר מאשר הרכיבים המקוריים.
מאפייני השיכוך המאוזנים יותר עשויים להפחית עומסים על רכיבי מתלים סמוכים כגון זרועות שליטה ומסבים. אזורים אלו חשופים לשחיקה בדגם מודל 3 יותר מהרגיל. לפי מיילה, במהלך הייצור של בולמי הזעזועים עובדי החברה משתמשים בצבע ייחודי בתהליך טבילת קתודה (KTL) לצורך הגנה מפני קורוזיה, בהתאם לדרישות הספציפיות של רכבים חשמליים. מילוי שמן ייחודי שומר על ביצועי שיכוך עקביים בטמפרטורות נמוכות - נושא חשוב במיוחד לשווקי צפון אירופה. המארז המחוזק ומוט הבוכנה בקוטר 16 מ"מ מגבירים את עמידות הבולם בעומסים גבוהים.
בולם הזעזועים הקדמי מיוצר בעיצוב דו־חלקי בצורת C. בעוד שהחלק המקורי חייב להיכנס כולו מעל ציר ההינע הצר, טכנאים יכולים להכניס את הרכיב של מיילה מהצד, מה שמקל את ההתקנה או ההחלפה. הברגה מוארכת של מוט הבוכנה, סט אביזרי התקנה סגור ושקע אליפטי למפתח שוודי, תורמים להאצת ההתקנה ולחיסכון בזמן העבודה.
לפי חברת מורדור (Mordor Intelligence), שוק החלפים האירופי צפוי לגדול מ־107.8 מיליארד דולר בשנת 2025 ל־126.2 מיליארד דולר בשנת 2030. זאת על רקע העלייה בצורך בתחזוקה של כלי רכב חשמליים והיברידיים. מיילה מכוונת לתחום זה עם בולמי הזעזועים החדשים למודל 3, הזמינים כעת אצל משווקים מקצועיים.
