מבחן למערכת בלימה חדשה
קבוצת הפיתוח של חברת בוש (Bosch) השלימה מבחן למערכת בלימה הידראולית חדשה. המערכת בנויה לפי שיטת brake-by-wire, הנעדרת כל חיבור מכני בין דוושת הבלימה למערכת הבלימה של הרכב. ברגע שהנהג לוחץ על הדוושה, הפקודה שלו מועברת למערכת brake-by-wire כסיגנל חשמלי בלבד, דרך קווים ייחודיים.
למערכת שני מפעילים עצמאיים הידראוליים. החברה הגרמנית השלימה מסע של 3,300 קילומטרים דרך כמה אזורי אקלים, עם גיחה קצרה מעבר לחוג הארקטי. בוש עובדת על מערכות בלימה והיגוי חדשניות לרכבים כבר שנים רבות. מערכת brake-by-wire החדשה היא אחד הפיתוחים הבולטים.
המערכת ההידראולית החדשה אמורה להיות זמינה ברכבים חדשים כבר בסתיו הקרוב. מלבדה בוש עובדת על פיתוח מערכת בלימה אלקטרו-מכנית חדשה. בוש כבר קיבלה הזמנות ממגוון יצרנים של רכבים פרטיים ומסחריים. לפי התכנון הקיים, עד שנת 2030 יותר מחמישה מיליון רכבים בכל העולם יצוידו במערכות בלימה brake-by-wire.
היעדר חיבור מכני פעיל מקל במידה רבה את ההתקנה והתחזוקה של מערכת הבלימה. המבנה של מערכת הבלימה מאפשר להתקין את הרכיבים שלה במקומות רלוונטיים לשיפור הבטיחות של הרכב. חופש בהתקנת רכיבי הפעלה מקל את ההגדרה של מערכת הבלימה כולה ומונע את הצורך להתאים את המערכת לרכבים עם הגה שמאלי או ימני.
מערכת הבלימה החדשה מבית בוש בנויה על טכנולוגיית בטיחות ייחודית של בוש, המשלבת בלמי brake-by-wire ומערכת ESP (מערכת בקרת יציבות אלקטרונית). מאחר ששתי המערכות מחוברות לערוצים אחרים של מערכת חשמלית, הן יכולות להפעיל את הלחץ הדרוש על ארבעת הגלגלים של הרכב אם מערכת הבלימה המרכזית כושלת.
מאמצי הפיתוח של מערכת הבלימה brake-by-wire של בוש מתקיימים במרכז הפיתוח המרכזי של החברה בעיירה אבשטט (Abstatt). נסיעת המבחן עם קבוצת המפתחים התקיימה במסלול מדרום-מערב גרמניה דרך המבורג, קופנהגן ושטוקהולם, כל הדרך אל מרכז הפיתוח של בוש בצפון שוודיה, בעיירה ארייפלוג (Arjeplog). אורך המסע הוא יותר מ-3,300 קילומטרים, והחברה נאלצה להוציא אישורים מיוחדים לנסיעה בכביש עם מערכת בלימה ייחודית וניסיונית.