ל-BYD מערכת טעינה מהירה
BYD, חברה שמפתחת ומייצרת רכבים חשמליים בסין ומספקת אותם לכל העולם, מנסה להפריך את חוקי הפיזיקה המקובלים. לפי הודעה חדשה של החברה, היא מפתחת מערכת טעינה מהירה במיוחד שתוכל להטעין את סוללות הרכב לנסיעה של כ-400 ק"מ תוך חמש דקות בלבד.
פלטפורמת הטעינה החדשה של החברה, Super e, יכולה לספק חשמל בעוצמה של עד 1,000 קילוואט. היא משיגה את העוצמה דרך שבבי סיליקון-קרביד חדשניים. השבבים הם למעשה מנוע חשמלי עם מודול אחיד שמסוגל לעבוד במהירות של 30 אלף סיבובים לדקה ולהפעיל מערכת חשמלית מורכבת. לשם השוואה, מערכת הטעינה העתידית של BYD חזקה פי שניים בערך מהמטען החדש ביותר של טסלה (Tesla Supercharger).
כמובן שלא כל רכב חשמלי בנוי לעוצמה כזאת. היצרן מזהיר שאם תנסו להטעין את ניסאן ליף (Nissan Leaf) הקטן, במקרה הטוב הכבל של המטען יימס. BYD קוראת לפיתוח החדש "עידן הקילוולט" (kilovolt era), ובשביל שמערכת הטעינה תפעל כראוי, למערכת החשמלית של הרכב צריך להיות מבנה ייחודי ועוצמתי שמסוגל לקבל 1,000 וולט של מתח. מדובר במערכת חשמלית מורכבת עם סוללות, מנועים חשמליים ומנגנוני בקרת חום שיכולים לעמוד בקצב.
BYD כבר משווקת כמה רכבים מסיביים שמתאימים להגדרות של המטען ההיפר-מהיר. כרגע, מערכת הטעינה זמינה רק לדגמים של החברה Han L ו-Tang L. לרכבים סוללות ייחודיות. רמת ההתנגדות הפנימית של הסוללה עולה תוך כדי טעינה, וכך קצב הטעינה יורד. BYD משיגה את האפקט הרצוי על ידי הכפלת המאמץ באספקת חשמל והורדה ניכרת של ההתנגדות הפנימית. בזכות הנתונים הטכניים האלו, המערכת יכולה לספק מספיק טעינה לכמה מאות קילומטרים של נסיעה בחמש דקות בלבד.