מגה מוסך
ניוזלטר מגה מוסך
מגה מוסך גיליון 269
לעמוד קודם

לטויוטה מנוע ארבעה צילינדרים

21/07/2025
זמן קריאה: 1 דק'

עברה יותר משנה מאז שטויוטה (Toyota) הכריזה על משפחה חדשה של מנועי בנזין עם ארבעה צילינדרים. המנועים קטנים יותר, קלים יותר ובעלי פוטנציאל ביצועים גבוה. בשלב זה נחשפו מנועים עם נפחים עיקריים של 1.5 ליטרים ושני ליטרים.

המנוע הוצג לראשונה בקונספט GR Yaris M בתערוכת טוקיו בתחילת השנה - מכונית עירונית קומפקטית עם מנוע מרכזי אחורי, מערכת טורבו של IHI והספק מוצהר של 450-400 כוחות סוס. לפי מהנדסי טויוטה שצוטטו במגזין התעשייה הגרמני אוטו מוטור וספורט (Auto Motor und Sport), זאת רק ההתחלה של עידן חדש: "עם טורבו גדול יותר אפשר לעבור בקלות את רף 600 כוחות הסוס."

רכב ביצועים עתידי עם נשמה ישנה

מנוע G20E תוכנן להתאים למגוון רחב של התקנות - קדמיות או אחוריות, לאורך או לרוחב. המשמעות היא פוטנציאל להשתלב בדגמים עתידיים של קבוצת גאזו רייסינג (Gazoo Racing), כולל אפשרות להחייאת דגמים אייקוניים כגון Celica ו־MR2. טויוטה רומזת גם לעתידו של הסופרה ולדור הבא של GR86, שאולי יעבור למנוע טורבו ארבעה צילינדרים.

לדברי ראש מחלקת המנועים בטויוטה, טקאשי אואהרה (Takashi Oahara), מדובר ב"מנוע חדש לחלוטין שמיועד לאוהבי נהיגה שמחפשים משהו מעבר." אחד המהנדסים אף השווה את הפוטנציאל של G20E למנוע 2JZ האגדי, וציין כי הוחלט להשאיר מרווחים גדולים בין הצילינדרים כדי לאפשר קידוחים והרחבות. הדבר מלמד על הכוונה לאפשר שיפורים עתידיים.

גם מבחינת שלדה, קונספט GR Yaris M נבנה מחדש עם בסיס גלגלים מוארך רק כדי להכיל את המנוע החדש מאחורי הנהג, מה שמלמד על הרצינות בפרויקט ועל יכולת הביצועים החריגה הצפויה למכונית הזו.

חלק מיוזמה תעשייתית רחבה

מנוע G20E הוא חלק ממיזם יפני משותף לטויוטה, מאזדה וסובארו שנועד להאריך את חיי מנועי הבעירה הפנימית עם התאמה לעולם המודרני. שלוש היצרניות חוקרות פתרונות כגון דלק סינתטי, מימן נוזלי וסוגי דלק ביולוגיים (בני־קיימה), נוסף לשילוב עם מערכות היברידיות. מאזדה ממשיכה לפתח מנועי רוטורי, סובארו נאמנה לרעיון של מנוע הבוקסר וטויוטה משקיעה גם בדגמים חכמים, יעילים וניתנים לשיפור.

טויוטה שולחת מסר ברור: עידן החשמל אולי בפתח, אך מנועי הבנזין עדיין חיים ובועטים. עם פלטפורמה גמישה, הספקים מרשימים מאוד ויכולת שיפור שנועדה לחובבי הרכב, מנוע G20E צפוי להיות עמוד התווך של דגמי הספורט העתידיים של טויוטה, ואולי אפילו אייקון מוטורי חדש.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן