מגה מזון
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

ענקיות המזון מגייסות בינה מלאכותית

19/05/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

בזמן שהתחרות בענף המזון מחריפה והשווקים משתנים בקצב מסחרר, חברות ענק כגון Kellanova (יצרנית Pringles ו-Rice Krispies Treats) ו-Ingredion (ספקית גלובלית של רכיבי מזון) פונות יותר ויותר לטכנולוגיות בינה מלאכותית כדי להקדים טרנדים, לשפר מתכונים ולעמוד בתקנות המשתנות.

באירוע וירטואלי שהתקיים לאחרונה בהובלת Food Dive, חשפו נציגים מהחברות, לצד פלטפורמת הבינה המלאכותית Tastewise, כיצד שילוב של בינה מלאכותית בתהליכי הייצור, הפיתוח וניהול שרשרת האספקה, כבר נהפך לכלי אסטרטגי קריטי.

דיוויד לסטרג', סמנכ"ל מחקר ופיתוח ב-Kellanova סיפר, כי החברה מיישמת AI לא רק בפיתוח מוצרים אלא גם בהתמודדות עם שיבושים תפעוליים ואתגרים רגולטוריים. בין השאר, מערכות AI מסוגלות לזהות תחליפים מתאימים לרכיבים שאינם זמינים, למשל סוגים של תירס או אורז, וכך לזרז החלטות ולצמצם השבתות.

Ingredion פיתחה תאום דיגיטלי (digital twin) לכל מערך הייצור שלה - מודל סימולציה שממפה את כל האתרים, העלויות והחומרים הגולמיים. אם מופיעה מגבלה כגון מכס או עיכוב בספינה (למשל חסימת תעלת סואץ), המודל מספק "פתרון חלופי מיטבי" בלחיצת כפתור.

עם רגולציות משתנות סביב אריזות, פליטות פחמן וסחר בין מדינות, במיוחד בעידן של מלחמות סחר, Kellanova משתמשת בפלטפורמה בשם RegAsk שמסייעת לזהות כללים רגולטוריים בעולם ולעקוב אחריהם. המטרה: להוריד מהעובדים את העומס הבירוקרטי ולאפשר להם להתמקד ביצירה ובתפעול.

אחד השימושים הכי מרגשים ל-AI נמצא בזיהוי טרנדים קולינריים. Kellanova משתפת פעולה עם Tastewise, פלטפורמה שמנטרת מיליארדי נתונים - מתכונים ביתיים, תפריטי מסעדות, חיפושים, רשתות חברתיות - כדי לחזות מה יהיה הלהיט הבא. בכלל זה רעיונות לאריזות, הצעות הגשה ואפילו ניסוחים שיווקיים.

הפלטפורמה כוללת גם צ'אטבוט חכם בסגנון ChatGPT שמאפשר לחברות לשאול שאלות ולנתח תובנות צרכניות בלייב. לדברי סמנכ"לית Tastewise, טל תוכנר, היתרון הגדול הוא ביכולת לעבור ממחקרים סטטיים למודלים דינמיים שמנבאים בזמן אמת.

לסיכום: חיזוי זמינות חומרים ותכנון חלופות; איתור אתגרים רגולטוריים גלובליים; זיהוי טרנדים בטעמים, במוצרים ובאריזות; האצת פיתוח מוצרים - חודשים במקום שנים; גמישות גבוהה במציאות משתנה.

כשהבינה המלאכותית נעשית חלק מה-DNA של חברות המזון הגדולות, המהלך זה לא רק מייעל תהליכים אלא גם משנה את הדרך שבה נוצרות החלטות, ובסופו של דבר - את מה שאנחנו אוכלים.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן