מגה מזון
חדשות
חדשות פיננסים

חדשות פיננסים

עמוד 1
 
01/09/2024
זמן קריאה: 3.5 דק'

TopGum (טופגאם), חברה מובילה בשוק תוספי התזונה בצורת סוכריות גומי, מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2024, ומציגה בפעם השנייה ברציפות את הרבעון הטוב ביותר שלה מאז היווסדה עם הכנסות שיא בכלל ובמגזר תוספי התזונה בפרט.

ברבעון השני, שהסתיים ב-30 ביוני 2024, הגיעו הכנסות טופגאם ל-15 מיליון דולר - גידול של כ-11.4% יחסית להכנסות הרבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול מגיע מזינוק במכירות במגזר תוספי התזונה, בשיעור חד של כ-32%. בשל הגידול במכירות זינק גם הרווח הנקי של החברה בתום המחצית הראשונה של השנה ב-39.6%.

החברה רשמה גם גידול ניכר של כ-15.3% ב-EBITDA המתואם יחסית למחצית המקבילה אשתקד, אשר הסתכם בחמישה מיליון דולר, על אף הוצאות עודפות בגין מלחמת חרבות ברזל. בניית תשתיות ניהוליות בינלאומיות והכנות לקליטת המפעל החדש מאז תחילת השנה, הביאו לקיטון קל ברווח הנקי ברבעון השני של השנה יחסית לרבעון המקביל אשתקד, שהסתכם ב-1.2 מיליון דולר.

ברבעון השני של השנה המשיכה החברה ביישום אסטרטגיית הצמיחה המואצת שלה המתמקדת בתוספי תזונה Tailor-Made בצורת סוכריות גומי. המכירות בתום הרבעון השני במגזר תוספי התזונה הגיעו לשיא של 10.6 מיליון דולר - גידול חד של כ-32% יחסית לרבעון המקביל אשתקד וגידול של כ-20.5% יחסית להכנסות ממגזר זה ברבעון הראשון של השנה. בתוך כך, ובהתאם לאסטרטגיה שהתוותה החברה, גם שיעור המכירות של תחום תוספי התזונה מסך מכירות החברה המשיך לגדול והגיע לשיא של 71% לעומת 59.5% ברבעון המקביל אשתקד וכ-60% ברבעון הראשון של 2024.

טופגאם צופה צמיחה דו-ספרתית בשיעור גבוה בתחום תוספי התזונה גם בהמשך השנה. לחברה צבר הזמנות של תוספי תזונה המיועד לאספקה ברבעונים הקרובים, שהגיע גם הוא לשיא - 17 מיליון דולר נכון למועד הדוח. זאת לעומת 9.1 מיליון דולר במועד המקביל אשתקד.

בהתאם לאסטרטגיה של טופגאם, עיקר המכירות של החברה בתחום תוספי התזונה הוא של מוצרי Tailor-Made, כלומר מוצרים שפותחו במיוחד ללקוחות ספציפיים בהתאם לדרישותיהם, וכן של מוצרים מבוקבקים (להבדיל ממכירה בתפזורת), תוך שימת דגש במכירת מוצרים חדשים וחדשניים ללקוחות אסטרטגיים.

מכירות מוצרי Tailor Made צמחו בשיעור של 37.7%, מ-5.3 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2023 ל-7.31 מיליון דולר ברבעון. שיעור חלקם של הלקוחות האסטרטגיים מתוך סך ההכנסות של החברה בתחום התוספים גדל ב-34%, לשיעור של 42% במחצית הראשונה של שנת 2024. בערכים נומינליים גדלו המכירות ללקוחות האסטרטגיים במחצית הראשונה לשמונה מיליון דולר. גם מכירות המוצרים המבוקבקים צמחו: מ-4.1 מיליון דולר במחצית הראשונה של שנת 2023 ל-8.5 מיליון דולר בתקופת הדיווח - גידול חד בשיעור של 107% וכ-44% מכל המוצרים לעומת 29% בחציון המקביל אשתקד.

מפעל הייצור של החברה נמצא בעיר שדרות. משכך הימשכות המלחמה עדיין משפיעה במידת מה על פעילותה ועל עובדיה, אם כי בהיקפים קטנים בהרבה יחסית לרבעונים הקודמים, למעט כל הנוגע להשלמת הקמת המפעל החדש, שבהקשרו השפעות המלחמה עדיין מורגשות במידה רבה.

לפני פחות מחודש הגישה החברה תביעת פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לה בפעילותה השוטפת והדחייה בהקמת המפעל החדש, בסך 53.6 מיליון שקלים (לאחר ניכוי מקדמה שהתקבלה בסך שלושה מיליון ש"ח), בהתאם לתקנות מס רכוש וקרן הפיצויים. החברה הבת הישראלית של החברה תגיש בימים הקרובים תביעת פיצויים נפרדת בסך שבעה מיליון שקלים (לאחר ניכוי מקדמה שהתקבלה בסך 773 אלף שקלים ש"ח) בגין נזקים שנגרמו לה בפעילותה השוטפת בשל המלחמה. לפיכך סכום התביעה הכולל של שתי החברות יהיה 60 מיליון שקלים.

למרות העיכובים בהקמת המפעל החדש, החברה צופה, בזהירות המתבקשת, כי הקו הראשון יתחיל לבצע הרצות ברבעון האחרון של שנת 2024 ויופעל מסחרית ברבעון הראשון של שנת 2025, בד בבד עם תחילת הפעילות המסחרית של אתר הייצור בארה"ב, שהחברה נמצאת בשלבים מתקדמים של הקמתו או רכישתו.

אייל שוחט, מנכ"ל טופגאם: "תוצאות השיא שהשיגה החברה ברבעון השני של השנה מלמדות, כי האסטרטגיה שהחברה מיישמת נושאת פרי באופן עקבי ומתמשך. הזינוק החד בתחום תוספי התזונה, שהיה ברבעון כ-71% ממכירות החברה, הוא המשך ישיר של מאמצי החברה ועמידתה ביעדים האסטרטגיים שהציבה לעצמה. תוצאות השיא של החברה ברבעון השני, שהן המשך ישיר לאלו שהושגו ברבעון הראשון, מרשימות עוד יותר בהתחשב בהימצאו של מפעל החברה במרכזו של אזור לחימה.

"הישגי השיא של החברה ברבעונים האחרונים, דווקא לאחר אירועי 7.10, הם הוכחה לדרך שלנו ומקור גאווה לכל אחת ואחד מעובדינו, מרביתם תושבי הנגב המערבי, אשר בלי מסירותם ומאמציהם לא היינו מגיעים להישגים אלה."

חגי שטדלר, יו"ר טופגאם: "זה הרבעון השני ברציפות שטופגאם מציגה את הרבעון הטוב ביותר שלה מאז היווסדה ומדווחת על צמיחה מואצת דו-ספרתית בהכנסות מתחום תוספי התזונה, במיוחד של מוצרים מבוקבקים ומבודלים. ההישגים מרשימים במיוחד על רקע מלחמת חרבות ברזל שיצרה, וממשיכה ליצור, אתגרים בעבודה השוטפת במפעל בשדרות ובהקמת המפעל החדש, בגיוס עובדים, קשיים בשרשרת האספקה והסנטמינט האנטי-ישראלי בעולם.

"החברה ממשיכה בפעילות האורגנית לתמיכה בהמשך שיעור הצמיחה הגבוה ובפיתוח יכולות חדשניות ומוצרים מבודלים, ובד בבד נמצאת בשלבים מתקדמים בהקמה ו/או רכישה של פעילות יצרנית בארה"ב."

כותרת
תוכן