מגה מזון
כתבות
יין ואלכוהול
לעמוד קודם

קוקטיילים מוכנים לשתייה

27/03/2025
זמן קריאה: 2.5 דק'

בשוק המשקאות החריפים מתחוללת מהפכה: בזמן שהצרכנים זונחים יין ובירה לטובת אלטרנטיבות חדשניות, משקאות מוכנים לשתייה (RTD) תופסים תאוצה חסרת תקדים. חברות מובילות כגון White Claw ו-Truly משנות אסטרטגיה, מתמקדות במשקאות פרמיום או חותרות לאופציות נטולות אלכוהול בניסיון לענות על הדרישות המשתנות של הדור הצעיר.

תחומים אחרים בתעשיית המזון והמשקאות מסתמכים על טעמים קלסיים שמחזיקים מעמד עשורים, אבל שוק המשקאות המוכנים לשתייה פועל אחרת. השוק דינמי, ומתפתח במהירות משום שמשקאות אלו נצרכים בעיקר באירועים חברתיים.

"אנשים מחפשים חוויות אחרות ונמשכים למה שחבריהם שותים", אומר מייקל נסטרוד, סגן נשיא מחקר וחדשנות ב-Curion. לדבריו, חוסר הנאמנות למותגים מסוימים מחייב את השוק לחדש ולהשתנות כל הזמן.

ואכן, הערכת Grand View Research מציבה את שווי השוק על 3.2 מיליארד דולר בשנת 2023. הדבר מביא חברות גדולות בתעשיית הבירה והמשקאות להשקיע בתחום במרץ. דוגמה לכך היא Molson Coors, שהשיקה את Happy Thursday spiked refreshers ויצרה שיתופי פעולה עם קוקה-קולה לפיתוח מותגים כגון Topo Chico ו-Peace Hard Tea.

מנכ"ל Molson Coors, גאווין האטרסלי טען לאחרונה, כי הצמיחה בקטגוריית RTD אינה פוגעת בשוק הבירה אלא להפך: "כל הצמיחה במשקאות חריפים מגיעה מהתחום הזה, וזה בדיוק המקום שבו חברות הבירה משחקות."

ככל שהשוק מתבגר, הטרנד החדש מתמקד במשקאות פרמיום ובחלופות נטולות אלכוהול. מותגים רבים מנסים לשלב בסיסי אלכוהול מגוונים וליצור טעמים ייחודיים עם ערכים מוספים.

בשנה שעברה הרחיבו מותגי האלכוהול White Claw ו-Truly את פורטפוליו המוצרים שלהם והשיקו משקאות המבוססים על טקילה. בד בבד נהפך Surfside tea and lemonade מבוסס וודקה למותג האלכוהול הצומח ביותר בארה"ב ב-2024 לפי נתוני Nielsen IQ.

עם זאת הטרנד הבא עשוי להיות אחר לחלוטין. לצד וודקה וטקילה, נסטרוד מעריך כי נראה צמיחה במשקאות מבוססי ויסקי ואלכוהול שאינו מבעבע. "אני צופה התרחבות בשימוש בסוגי אלכוהול חדשים ובבסיסי אלכוהול מגוונים יותר", הוא מסביר.

השינוי בהרגלי הצריכה קשור גם לכניסת דור ה-Z לשוק הצרכנים - דור ששותה פחות מהדורות הקודמים. הדבר מביא חברות אלכוהול רבות להשיק משקאות נטולי אלכוהול, הנראים וממותגים באופן דומה למשקאות המכילים אלכוהול.

מומחים טוענים, כי משקאות נטולי אלכוהול הם הקטגוריה הצומחת ביותר בתחום ה-RTD. ספירוס מלנדרקיס, חוקר אלכוהול בכיר ב-Euromonitor מסביר, כי ענקיות הבירה מתמקדות ב"מעבר לבירה", כלומר, שילוב של קוקטיילים נטולי אלכוהול ומשקאות אנרגיה פורצי דרך.

באופן זה, תעשיית האלכוהול נעה לכיוון חדש. White Claw כבר השיקה גרסה נטולת אלכוהול של משקה הסלצר שלה, המשלבת אלקטרוליטים להענקת תחושת רעננות. Constellation Brands השקיעה ב-Hiyo, מותג משקאות חברתיים נטולי אלכוהול המשלב מרכיבים מחזקים חיסונית.

המותגים עדיין מנסים להבין מי בדיוק הצרכנים של הקטגוריה החדשה הזו. נסטרוד מציין, כי יש כמה סוגים של לקוחות: כאלה שמחפשים חיקוי של טעם האלכוהול, כאלה שמעדיפים משקאות בעלי טעם אחר לחלוטין, וכאלה שמתעניינים בתחליפי אלכוהול ייחודיים כגון וודקה או טקילה נטולי אלכוהול.

משקאות נטולי אלכוהול כבר אינם רק גרסאות מדוללות של קוקטיילים קלסיים. למותגים כגון Ritual שנרכש על ידי Diageo (בעלת Guinness) יש תחליפים לאלכוהול כגון ג'ין, ויסקי ורום נטולי אלכוהול. מצד שני, חברות כגון Mingle Mocktails משווקות משקאות ללא ניחוח אלכוהול מתוך תפיסה שהצרכנים מחפשים חוויה ייחודית.

נסטרוד מעריך, כי העתיד טמון במשקאות מורכבים יותר מבחינת טעם: "אם יצליחו ליצור פרופיל טעמים מתוחכם, עם מרכיבים כגון עשבי תיבול, תמציות פרחים וביטרים, נוכל לראות מוצרים מתומחרים ברמה דומה לאלכוהול אמיתי."

ככל שהתעשייה ממשיכה להתפתח, נראה כי קטגוריית RTD לא עוצרת. החברות הגדולות מחפשות את הפריצה הבאה, בין שמדובר במשקאות פרמיום המבוססים על ויסקי ובין שאלה משקאות נטולי אלכוהול שימשכו את הדור הצעיר.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן