מגה מזון
מדורים
אריזות למזון
לעמוד קודם

מונדלז תובעת את אלדי על חיקוי עיצובי אריזות

07/08/2025
זמן קריאה: 2 דק'

ענקית החטיפים מונדלז תובעת את רשת הקמעונאות אלדי על עיצובי אריזות של שבעה מוצרים במותג הפרטי שלה, שלטענתה מחקים את המותגים Oreo ו־Chips Ahoy!. לטענת מונדלז, עיצובי האריזות עלולים "להטעות ולבלבל צרכנים" ולפגוע בתדמית החברה. מונדלז אינטרנשיונל דורשת מאלדי לשנות את עיצוב האריזות.

בתביעה, שהוגשה ב־27 במאי לבית המשפט המחוזי של מחוז צפון אילינוי, נטען כי עיצובי צרכנים עלולים לחשוב שקיים קשר בין הקמעונאית ליצרנית החטיפים. מונדלז מבקשת פיצויים וצווי מניעה קבועים כדי למנוע מאלדי להמשיך להשתמש באותן אריזות. זו התביעה השנייה שהגישה מונדלז באותו חודש כדי להגן על מותגיה ולשמור על נתח השוק שלה.

לטענת היצרנית משיקגו, החטיפים של אלדי "מעתיקים באופן בוטה ומנצלים את המוניטין והאמון" שמונדלז בנתה במשך שנים סביב מותגי העוגיות והקרקרים שלה. עוד נכתב, כי אלדי התעלמה מבקשותיה ה"סבירות" של מונדלז, מה שלא הותיר לה ברירה אלא להגיש תביעה. מונדלז טוענת כי אלדי "רוכבת על הגב של המוניטין" שלה, ומעתיקה את האריזות "כדי להפיק תועלת מהמשיכה, הפרסום והיוקרה שלה." לפי התביעה, הפגיעה הנטענת בזכויות היוצרים של מונדלז עלולה "לאיים על המותגים היקרים שלה ולגרום להם נזק בלתי הפיך."

כתב התביעה כולל תצלומים שמציגים את האריזות של מונדלז לצד אלו של אלדי. המותגים הכלולים בתביעה הם Oreo, Wheat Thins, Nutter Butter, Chips Ahoy!, Nilla Wafers, Ritz ו־Premium (קרקרים).

בנוגע לאוראו, מונדלז טוענת כי אלדי משתמשת במאפיינים דומים לאלה שנמצאים על אריזות עוגיות אוראו. אוראו היא העוגייה הכי נמכרת בעולם, עם מכירות שנתיות של יותר מ־4 מיליארד דולר.

עוד טוענת מונדלז, כי לאלדי "דפוס חוזר של מכירת מוצרים באריזות שהן העתקות פסולות" של עיצובי האריזות שלה. לדבריה, היא פנתה לאלדי פעמים רבות בעבר, והביעה התנגדות לאריזות דומות מדי למותגים כגון Oreo, Teddy Grahams, belVita, Tate's ו־Triscuit. בעקבות ההתנגדויות אלדי אמנם שינתה חלק מהעיצובים, אך לדברי מונדלז, מספר מוצרים עדיין מחקים את האריזות שלה.

זו לא הפעם הראשונה שאלדי נתבעת על עיצובי אריזות. מוקדם יותר השנה אישר בית משפט בבריטניה פסק דין שקבע כי סיידר לימוני מעונן של אלדי פגע בזכויות המותג של Thatchers' Cider. בסוף 2024 קבע בית משפט באוסטרליה כי אלדי אחראית להפרת עיצוב האריזות של שלושה מוצרים של חברת Hampden Holdings.

נוסף על מה שבפנים, האריזה עצמה היא גורם בעל משמעות בהחלטת הקנייה של הצרכן. מחקר של חברת Shorr Packaging מ־2020 מצא, כי האריזה חשובה לשבעה מתוך עשרה אנשים. מחקר קודם של Ipsos מ־2018 גילה, כי 72% מהצרכנים טענו שעיצוב האריזה משפיע לעיתים קרובות על החלטת הקנייה שלהם.

דובר מונדלז סירב להתייחס לתביעה, וציין כי מדובר במדיניות של אי־תגובה על תביעות פעילות. קודם להגשת תביעה זו הגישה מונדלז תביעה אחרת לעצירת שיתוף פעולה עם מותג המשקאות האנרגטיים Ghost, שלדבריה כלל שימוש שאינו מורשה במותגים כגון Sour Patch Kids ו־Nutter Butter לאחר ש־Ghost נרכשה על ידי Keurig Dr Pepper, מה שמבחינתה הוא הפרת חוזה.

 

לפרטים נוספים

 

אילוסטרציה

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן