מגה מזון
ניוזלטר מגה מזון
מגה מזון גיליון 84
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: המשלוח לא חינם

22/01/2025
זמן קריאה: 2 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד רשת הקמעונאות טיב טעם בטענה להטעיית לקוחותיה הרוכשים את מוצריה בערוצי האונליין (אתר אינטרנט ואפליקציה). בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א על ידי רונית שבולת תושבת העיר וחברת מועדון הלקוחות של טיב טעם נאמר, כי טיב טעם מעודדת את הצרכנים לחזור ולרכוש את מוצריה באמצעות ערוצי האונליין, ומעודדת את לקוחותיה להגדיל את "עגלת הקניות הווירטואלית" המופיעה בערוצי האונליין שלה. זאת היא עושה על ידי מצגים רבים על "משלוח חינם בהזמנה מעל 750 ש"ח" ומצגים נוספים בנוסחים דומים ("הטבת דמי משלוח"). מצגים אלה מוצגים לצרכנים לכל אורך תהליך השיווק והמכירה בערוצי האונליין, משלב טרום הרכישה (שלב השיווק) דרך ביצוע ההזמנה בערוצי האונליין ועד השלב שלאחר ביצוע ההזמנה.

בבקשה נטען כי בפועל, מצגיה של טיב טעם בדבר הטבת דמי משלוח בהזמנה מעל 750 ש"ח הם מצגי שווא. טיב טעם מחייבת את לקוחותיה בדמי משלוח בסך 29.90 ש"ח למרות שביצעו הזמנה בערוצי האונליין שלה בסכום הגבוה מ-750 ש"ח (לא כולל דמי משלוח) או בסכום אחר המזכה את הלקוח בהנחה בדמי משלוח ("הסכום המזכה").

לדברי המבקשת, טיב טעם מחייבת את לקוחותיה בדמי משלוח כאמור במקרים שבהם בשל מחסור במוצרים או בשל החלפת מוצרים או בשל הפחתה בכמות או במשקל המוצרים, התשלום שבו מחויב הלקוח פחות מהסכום המזכה (לא כולל דמי משלוח).

בבקשה נאמר, כי טיב טעם אינה מיידעת את לקוחותיה לפני ביצוע ההזמנה כי ככל שסכום הקנייה של המוצרים שיסופקו בפועל יפחת מהסכום המזכה, וזאת בגין מחסור במוצרים או בשל החלפת מוצרים או בשל הפחתה בכמות או במשקל המוצרים, הם יחויבו בדמי משלוח נוסף על סכום הקנייה.

טיב טעם גם אינה מעדכנת את לקוחותיה בעת עדכון ההזמנה לאחר שהיא מודיעה להם על מחסור במוצרים מסוימים מה סכום ההזמנה המעודכן, ובפרט כי הסכום לתשלום פחת מהסכום המזכה. כמו כן היא אינה מיידעת אותם כי בשל כך בוטלה הטבת דמי המשלוח, וכי לסכום ההזמנה יתווספו דמי משלוח בסך של 29.90 ש"ח.

לטענת המבקשת, טיב טעם מטעה באופן בוטה את לקוחותיה בשלב בדיקת ההיסטוריה של ההזמנות בערוצי האונליין. לדבריה, טיב טעם נוקטת מניפולציה מספרית כאשר היא גורמת ללקוח שהזמנתו עודכנה והמחיר שבו חויב פחת מהסכום המזכה, להמשיך לסבור כי אכן לא חויב בדמי משלוח כפי שהוצג בפניו מלכתחילה בעת אישור ההזמנה. כמו כן טיב טעם ללקוחותיה מידע חלקי שאינו מאפשר להם להשוות בין ההזמנה שביצעו בערוצי האונליין לבין ההזמנה שסופקה להם על כל רכיביה.

עוד נטען בבקשה, כי התנהלותה של טיב טעם כאשר היא אינה מאפשרת צפייה בהיסטוריית הקבלות\חשבוניות בגין כל ההזמנות שביצעו הלקוחות בערוצי האונליין, מקשה עליהם לדעת כי הם נפגעו על ידה כאשר איבדו את זכאותם להטבת דמי משלוח, מקשה עליהם להתחקות אחר הנסיבות שגרמו להם את הנזק והיקפו, ומונעת מהם גישה למידע מהותי הרלוונטי למערכת היחסים של עוסק-צרכן שבינה לבין לקוחותיה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן