בלבול צרכנים מעכב מכירות מוצרים אורגניים
למרות העניין הגובר במזון בריא ונטול חומרים סינתטיים, מחקר חדש מלמד שצרכנים רבים עדיין נמנעים מרכישת מוצרים טבעיים או אורגניים רק משום שהם אינם מבינים מה המשמעות של המונחים האלו.
דו"ח שפרסמה קבוצת Acosta בחודש מרס 2025, בהתבסס על סקר שנעשה בקרב כ-1,500 צרכנים בארה"ב חושף, כי כ-75% מהנשאלים רכשו לפחות מוצר טבעי או אורגני אחד בחצי השנה האחרונה, אך 40% מהם אינם יודעים להבחין בין המונחים ורבים אף סבורים כי מדובר באותו דבר.
כ-60% מהמשתתפים בסקר ציינו, כי חשוב להם לרכוש מוצרים טבעיים או אורגניים, וכ-20% אמרו שהם קונים יותר מוצרים מהסוג הזה מאשר בעבר. עם זאת הבלבול וחוסר ההבנה מביאים חלק מהצרכנים - בעיקר אלה שצורכים מוצרים "רגילים" - להימנע לחלוטין ממוצרים אורגניים או טבעיים, למרות המודעות הגוברת לחשיבות הבריאות והתזונה.
גם שיקולי מחיר ממשיכים להיות חסם של ממש: יותר מ-70% מהצרכנים שמעדיפים מוצרים רגילים ציינו, כי המחיר הוא הסיבה העיקרית שהם לא קונים מוצרים טבעיים או אורגניים. מחירים גבוהים לצד מידע שאינו ברור או אינו עקבי על תוויות המוצרים, מציבים אתגרים מהותיים בשוק המזון הבריא.
מסקנת החוקרים היא כי יצרנים וחנויות צריכים להשקיע בהסברה ובהנגשה של המידע לצרכן, לא רק כדי לעודד רכישה אלא כדי לבנות אמון ולשקף בדרך אמינה את הערך הבריאותי והאיכותי של המוצרים האלו.