מדד האינטרנט של ישראל: היכן גולשים הישראלים?
איגוד האינטרנט הישראלי מודד באופן רציף את מאפייני השימוש של החברה הישראלית ברשתות חברתיות ושירותים מקוונים - וחושף את סיכום נתוני 2025. לראשונה, השנה, מדד איגוד האינטרנט גם את היקף ותדירות השימוש של הישראלים בשירותי בינה מלאכותית, שהפכו נפוצים ונגישים לכל משתמש בעת הנוכחית.
- מקום 1 - וואטסאפ - הפלטפורמה הדיגיטלית הנפוצה ביותר בישראל בשנת 2025 היא וואטסאפ, אפליקציית המסרים המיידיים שנמצאת בבעלותה של מטא, עם 99% אחוזי שימוש, עלייה של אחוז אחד בהשוואה לנתוני 2024.
- מקום 2 - יוטיוב - במקום השני נמצאת פלטפורמת תוכן הוידאו החברתית יוטיוב עם 97% שימוש, אשר בשנה שעברה הייתה בראש הטבלה עם 98% אחוזי שימוש.
- מקום 3 - פייסבוק - שומרת על המקום השלישי בטבלה אותו איישה גם בשנה שעברה, עם 88% שמשקפים עלייה של אחוז אחד בלבד.
- מקום 4 - אינסטגרם - ממשיכה לצמוח בישראל עם עלייה של 6% בהשוואה לשנת 2024 עם 81% שימוש בשנה הנוכחית.
- מקומות 5 ו 6 - טלגרם וטיקטוק שומרות על אחוזי שימוש גבוהים ועל עליות מתונות עקביות של בין 1 - 3% ביחס לשנה שעברה, עם 71% ו-7% אחוזי שימוש בהתאמה בשנת 2025. אחוזי השימוש היומיומיים בפלטפורמות אלו גבוהים למדי, כאשר באינסטגרם מדווחים 67% מהמשיבים על שימוש יומיומי, בטיקטוק 55% ובטלגרם 44%.
- הפלטפורמה החברתית X בבעלותו של אילון מאסק (טוויטר לשעבר) רשמה בשנת 2025 ירידה של 5% בהשוואה לשנה שעברה עם 32% שימוש בלבד בקרב האוכלוסייה הכללית. באופן מעניין, השימוש בפלטפורמה זו רווח בקרב הקצוות של האוכלוסייה מבחינת קבוצות הגיל, כאשר הן בקרב בין ה-18-22 והן בקרב בני ה-60+ מדווחים המשיבים על 34% שימוש, עם אחוזי שימוש יומיומי גבוהים של 26% ו-31% בהתאמה.
לעומתה, לינקדאין של חברת מיקרוסופט רושמת עלייה מתונה ועקבית בהיקף המשתמשים שלה בישראל, עם 36% שימוש בקרב האוכלוסייה הכללית, עלייה של 2% מהשנה שעברה.
נתחי השוק והיקפי שימוש בכלי AI Generative בישראל:
- מקום 1 - %Chat GPT - 85 - מתוכם 46% מדווחים על שימוש יומיומי בשירות. גם בשכבות הגיל הצעירות יותר בקרב האוכלוסייה הבוגרת בישראל (בני 18-29) צ'אט ג'יפיטי הוא שירות הבינה המלאכותית הנפוץ ביותר, והפערים אף מתרחבים עם 92% שימוש, המדרג אותו במקום השלישי בהשוואה לכלל הרשתות החברתיות והשירותים המקוונים, כך שהוא עוקף גם את פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק. לעומת זאת, בקרב בני ה-60+ נרשמו 67% שימוש בלבד בשירות זה.
- מקום 2 - ג'ימיני (Gemini)- השירות של גוגל מציג 49% שימוש, הרחק מ Chat GPT.
- מקום 3 - קופיילוט (Copilot) - בבעלותה של חברת מיקרוסופט עם 28%.
בסה"כ, ניתן לראות שבשנת 2025 70% מהציבור הישראלי משתמש בשירותי בינה מלאכותית באופן תדיר (יומיומי או מס' פעמים בשבוע), ולמול זאת רק 11% מהמשיבים דיווחו כי אינם משתמשים בשירותים אלו כלל.
סמנכ"ל רגולציה ומדיניות באיגוד האינטרנט הישראלי, ד"ר אסף וינר: "הנתונים שלנו חושפים תמונה חד-משמעית: הפלטפורמות הדיגיטליות הפכו לתשתית בסיסית של החיים המודרניים בישראל. כאשר 99% מהישראלים משתמשים בוואטסאפ, 97% ביוטיוב ו-88% בפייסבוק - לא מדובר כבר רק ברשתות חברתיות,. היקף האימוץ ונתח השוק של Chat GPT על ידי 85% מהישראלים, תוך פחות משנתיים מאז שוחרר לשימוש לציבור הרחב, מדגים עד כמה אנחנו תלויים בפלטפורמות אלו, ואת האופן שבו הן מתווכות לישראלים מידע ותמונת מציאות".




