מגה מיכשור
חדשות
חדשות פיננסים
לעמוד קודם

McKinsey & Company: המטאברס עשוי לגדול עד 5 טריליון דולר

27/06/2022

McKinsey & Company פרסמה את הדו"ח החדש שלה Value Creation in the Metaverse, שמראה שהמטאברס (Metaverse) עשוי להיות גדול מכדי להתעלם ממנו. התחזית המוקדמת של McKinsey מראה שלמטאברס יש פוטנציאל לצמוח עד להיקף הכנסות של 5 טריליון דולר בערך עד 2030. היא מציגה את המסחר האלקטרוני ככוח הכלכלי הגדול ביותר (2.6 טריליון דולר), לפני תחומים כמו למידה וירטואלית (270 מיליארד דולר), פרסום (206 מיליארד דולר) וגיימינג (125 מיליארד דולר).

הדו"ח מתבסס על תובנות קנייניות וניתוח נתונים רבים, כולל סקר של יותר מ-3,400 צרכנים ומנהלים על אימוץ המטאברס, הפוטנציאל שלו והשפעתו הצפויה על ההתנהגות. החוקרים גם ראיינו בוני מטאברס ומומחים בתעשייה.

"המטאברס מייצג נקודת שינוי נטיה אסטרטגית עבור חברות, והוא מהווה הזדמנות משמעותית להשפיע על הדרך בה אנו חיים, מתחברים, לומדים, מחדשים ומשתפים פעולה", אמר אריק חזן, שותף בכיר, McKinsey & Company. "השאיפה שלנו היא לעזור למנהלים של חברות צרכנים וחברות B2B כאחת להבין טוב יותר את הכוח והפוטנציאל, לזהות ציוויים אסטרטגיים ולפעול ככוח להתפתחות שלו".

כבר עתה, חברות, קרנות הון סיכון וחברות הון פרטי השקיעו יותר מ-120 מיליארד דולר במטאברס - יותר מכפול מ-57 מיליארד הדולרים שהושקעו בכל השנה שעברה.

"למרות שהרעיון של התחברות וירטואלית כבר נמצא כבר עשרות שנים בהתהוות, הוא עכשיו יותר אמיתי, כלומר אנשים אמיתיים משתמשים בו ומוציאים כסף אמיתי וחברות מהמרות בגדול", אמרה לריינה יי, שותפה בכירה, McKinsey & Company. "עם זאת, העניין המתפוצץ הזה מקשה על הפרדת בין ההייפ למציאות. כדאי לזכור שבעוד שפריצת הדוט-קום הראשונה הביאה להיעלמותן של עשרות חברות, האינטרנט עצמו הלך והתחזק והוליד מצטרפים חדשים".

 

 

המחקר של מקינזי מראה שצרכנים מתלהבים מהמעבר של החיים למטאברס, כאשר כמעט שישה מכל עשרה (59%) צרכנים מעדיפים לפחות חוויה מטאברסית אחת על פני החלופה הפיזית שלה.

בקרב אותם צרכנים, פעילויות מסוימות בולטות כמועדפות יותר בעולם העוטף:

  • קניות - רכישת מוצרים פיזיים או וירטואליים (79%)
  • השתתפות באירועים חברתיים וירטואליים או משחק במשחקים חברתיים (78%)
  • פעילות גופנית על ידי שימוש במציאות מדומה (76%)

מנהיגים עסקיים רואים את הפוטנציאל של מטאברס: 95% מהמנהלים אומרים שהם מצפים שלמטאברס תהיה השפעה חיובית על התעשייה שלהם בתוך חמש עד עשר שנים, כאשר 31% אומרים שהמטאברס ישנה מהותית את האופן בו התעשייה שלהם פועלת. וחשוב יותר, רבע מהמנהלים מצפים שטכנולוגיית מטאברס תניע יותר מ-15% מכלל הגידול הכולל בשולי הרווחיות של הארגון שלהם בחמש השנים הקרובות.

"המטאברס העמיד אותנו בקצה הגל הבא של ההשתנות הדיגיטלית", אמר טארק אלמסרי, שותף בכיר, McKinsey & Company. "זה מהפך. סביר להניח שתהיה לכך השפעה גדולה על חיינו המסחריים והאישיים, וזו הסיבה שעסקים, קובעי מדיניות, צרכנים ואזרחים עשויים לרצות לחקור ולהבין כמה שיותר על התופעה הזו, הטכנולוגיה שתעמוד בבסיסה, ואת בהשלכות שעשויות להיות לה על הכלכלות שלנו ועל החברה הרחבה יותר".

לתובנות נוספות ולקריאת הדו"ח המלא, לחצו כאן.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן