מגה מיכשור
מדורים
בינה מלאכותית
לעמוד קודם

בינה מלאכותית, הכלה וקיימות: נושאי חובה עבור אלו ששואפים להירשם לבית ספר לעסקים

07/04/2024
זמן קריאה: 2.5 דק'

סקר שנתי גלובלי של סטודנטים פוטנציאליים לבתי ספר לעסקים שפורסם בידי Graduate Management Admission Council (GMAC) - המועצה לקבלה ללימודי ניהול למוסמכים. מראה שיותר משני שלישים מהסטודנטים הפוטנציאליים הסכימו ששוויון והכלה, כמו גם קיימות, חשובים או חשובים מאוד לניסיון האקדמי שלהם. בנוסף, 75% מהמועמדים אומרים שהמאמצים סביב רווחה - כפי שהוגדרו כיעדי פיתוח בר-קיימה של האו"ם, כבלי עוני, אפס רעב, מים נקיים ותברואה ועבודה ראויה וצמיחה כלכלית - חשובים להם כאשר הם שואפים להשכלה גבוהה, עד לנקודה שרבים מהם לא ישקלו לימוד בבתי הספר אם הנושאים הללו לא היו משולבים בתוכנית הלימודים.

מה שמניע בנוסף את העניין בחינוך עסקי מתקדם של הסטודנטים לעתיד הוא הטכנולוגיה משנת התמונה של בינה מלאכותית יוצרת (GenAI). הביקוש של המועמדים לתחום הזה גדל ב-38% במונחים של שנה לשנה, 0.4% אמרו כעת שהוא חיוני לתוכניות הלימודים שלהם. העניין היה גבוה במיוחד בקרב נשאלים מהמזרח התיכון ואמריקה הדרומית, וכן בקרב בני דור המילניום והגברים. העניין העולמי בתוכניות עסקיות עם אישור STEM גדל גם הוא ב-38% תוך חמש שנים - והגיע לשיאים חדשים באסיה, שמונעים בעיקר בגין ביקוש בהודו ובסין.

"סקר 2024 של הסטודנטים הפוטנציאליים מגלה שהמועמדים מצפים שהשכלה עסקית לתארים מתקדמים תעזור לצייד אותם בכלים שיעזרו לקדם השפעה חברתית כחלק מהמטרות המקצועיות והאישיות שלהם. הרצון העז שלהם לבנות מיומנויות תורמות לעד כמו מנהיגות בעולם לא בטוח, פתרון בעיות מונע נתונים וניהול רציף ויעיל של טכנולוגיה והון אנושי, למרות שההעדפות שלהם לגבי הפורמטים של העברת החומר ויעדי הלימוד עשויים להשתנות", אמרה ג'וי ג'ונס, מנכ"לית GMAC. "אני מעודדת מהאופן שבו המועמדים של ימינו שואפים ומסתגלים לעמידה באתגרים גלובליים חדשים בסביבה העסקית שכל הזמן מתפתחת, ובאמת לוקחים שליטה על מסלול הקריירה שלהם. זה יוצר הזדמנויות עצומות לבתי ספר לעסקים כדי לספק את הדרישות המשתנות ללא הרף של המועמדים והתעשייה עם מגוון רחב של הצעות לתארים וגמישות קורסים".

"סקר הסטודנטים הפוטנציאליים השנה מוסיף לרשימה הולכת וגדלה של ראיות לכך שהתיאבון של מועמדים לגמישות גדל", אמר אנדרו ווקר, מנהל ניתוח מחקר ותקשורת ב-GMAC ומחבר הדו"ח. "העניין בלמידה היברידית גדל על פני אזורים וסוגים דמוגרפיים, כאשר מקומות עבודה היברידיים הפכו יותר ויותר זמינים וצפויים על ידי עובדים פוטנציאליים. בעוד שלמידה פנים אל פנים נותרה מתכונת המסירה המועדפת ביותר בקרב רוב המועמדים, הדומיננטיות שלה בקרב המועמדים הולכת ופוחתת".

בעוד ארצות הברית נותרה יעד המחקר העליון עבור רוב המועמדים לבתי ספר לעסקים ברחבי העולם, נתוני סקר רב שנתי מראים כי יותר מועמדים מאי פעם מתכננים להגיש בקשה ללמוד במדינת אזרחותם במקום בינלאומית, במיוחד באסיה, אמריקה הלטינית ומזרח אירופה.

"ככל שמוסדות חינוך איכותיים והזדמנויות כלכליות ממשיכים לעלות באסיה, אין זה מפתיע שמועמדים רבים יבחרו להישאר קרוב יותר לבית במקום לנסוע רחוק", אמר קרטיס אלן פרגוסון, שותף מנהל של Ventech China וחבר מועצת המנהלים של GMAC. "עם זאת, תוכניות עסקיות לתואר שני בארה"ב ובמערב אירופה עדיין נהנות מיתרון לא מבוטל בגלל המוניטין המבוסס שלהן על מערכות החינוך והכנה מעוגלת היטב לקריירה של מועמדים".

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן