מגה מיכשור
מדורים
מדפסות תלת מימד
לעמוד קודם

הדפסת תלת ממד בתעשיית המזון

26/03/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

הופעתה של טכנולוגיית הדפסה בתלת-ממד עוררה חדשנות בתעשיות, ומגזר המזון אינו יוצא מן הכלל. כאשר חברות סטארט-אפ יוצאות למסחור של פירות ים ומוצרי בשר אלטרנטיביים בהדפסת תלת-ממד, עולות שאלות לגבי כדאיות הטכנולוגיה בקנה מידה רחב יותר.

המובילה היא Revo Foods, סטארט-אפ מאוסטריה שעשה היסטוריה על ידי הצגת מוצרי המזון הראשונים בהדפסה בתלת-ממד של פילה סלמון במדפי הסופרמרקטים בספטמבר האחרון. החברה נוסדה על ידי רובין סימסה ומשתמשת בייצור תוסף כדי לשלב במוצר חלבונים ושומנים על בסיס צמחי, תוך יצירת חלופות בשר עם תכונות בישול משופרות ותחושה זהה בפה.

למרות ההבטחה לחדשנות, מדרגיות נותרת מכשול ממשי למזון מודפס בתלת-ממד. אדווין פאלנג, מנהל מסחור בכיר ב-Mattson, מדגיש את פער היעילות בין הדפסה בתלת-ממד לשיטות ייצור מזון מסורתיות, תוך שימת דגש באתגר להשיג שיעורי תפוקה גבוהים.

פאלאנג מאמין שלהדפסה בתלת-ממד יש פוטנציאל בשוק המזון היוקרתי. אפשר להפיק תועלת מהיכולות של הטכנולוגיה בצורות מורכבות ובמוצרים מותאמים אישית, כגון נתחי בשר פרמיום וחלופות בנות-קיימה של פירות ים, ולהציע לצרכנים חוויות קולינריות ייחודיות תוך התייחסות לדאגות הקיימות.

הצורך בחלופות בנות-קיימה דחוף במיוחד בתעשיית פירות הים, שבה דיג יתר ואיומים סביבתיים מסכנים את מלאי הדגים. חברות כגון Steakholder Foods בישראל ממנפות הדפסה בתלת-ממד לייצור חלופות של פירות ים כגון צלופח ושרימפס, כדי לתת מענה לביקוש בשוק תוך הפחתת ההשפעה הסביבתית.

מזון מודפס בתלת-ממד נשאר נישתי, אבל מומחים בתעשייה כגון פרופסור Purdue Ajay Malshe רואים את ההתרחבות הפוטנציאלית שלו בעשור הקרוב. מלשה מדגישה את יכולת ההסתגלות של טכנולוגיית ייצור תוסף, ואומרת שפלטפורמות ייצור מזון מודולריות עשויות לחולל מהפכה בתהליכי הייצור, להפחית את עלויות ההובלה ולשפר את העקיבות.

העדפות הצרכנים ממלאות תפקיד מרכזי בהנעת האימוץ של מזון מודפס בתלת-ממד, במיוחד בקרב דורות צעירים המודאגים יותר ויותר מאיכות המזון וממקורו. ככל שהמודעות גוברת, כך גדל הפוטנציאל של הדפסה בתלת-ממד לשבש את שיטות ייצור המזון המסורתיות ולסלול את הדרך לעתיד מזון בר-קיימה הניתן להתאמה אישית.

האתגרים נמשכים, אבל המפגש של חדשנות, קיימות ודרישת הצרכנים, מציב את ההדפסה בתלת-ממד ככוח טרנספורמטיבי בתעשיית המזון ומציע אפשרויות מפתות לייצור המזון בעתיד. ככל שסטארט-אפים ומנהיגים בתעשייה ממשיכים לחקור את הפוטנציאל שלו, המסע לעבר אימוץ מיינסטרים מתפתח ומבטיח נוף קולינרי המוגדר על ידי יצירתיות, קיימות וקידמה טכנולוגית.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן