כלי שיט מודפסים בתלת-ממד
בשנים האחרונות השתלבה טכנולוגיית הדפסה בתלת-ממד בתעשיית הייצור והבנייה של כלי שיט רבים, בעיקר בענף הצבאי והטקטי. חלקים ורכיבים רבים של ספינות קרב וצוללות מודפסים בשיטת 3D. במקרים מסוימים, כמות החלקים המודפסים בעבור כלי שיט טקטיים היא יותר ממאה. נראה שכעת גורמים טכניים ונציגי התעשייה בוחנים אפשרויות ושיטות ייצור נוספות.
המשרד לניהול תוכנית ימית ותעשייתית (Maritime Industrial Base Program) של חיל הים נמצא בחזית המאמצים הטכניים. כאמור, כבר עכשיו ספינות קרב מסוימות מורכבות ממאות חלקים מודפסים, אך שילוב וייצור של חלקים אלו מצריך מאמץ רב ושינויים ממשיים בשרשרת האספקה.
כריסטופר מילר (Christopher Miller), בכיר בתעשייה הימית, מנכ"ל חברת פיקוד מערכות ימיות (Naval Sea Systems Command, NAVSEA) אומר, כי מבחינת התעשייה הימית, בשנים האחרונות ניכר שיפור רב במובן הטכני והכלכלי, שנובע משילוב מערכות ושיטות הדפסה תלת-ממדית. בשנים האחרונות השקיעו התעשייה וגורמים ביטחוניים מטעם המדינה כ-200 מיליון דולרים בשיטות ייצור חדשניות, ובעיקר בהדפסה בתלת-ממד. למרות השיפור וההתקדמות, מילר אומר כי התעשייה הימית ותעשיית הביטחון עדיין רחוקות מאוד מבנייה של צוללת שתהיה מורכבת כולה מחומרים מודפסים.
הדפסה בתלת-ממד היא פתרון משתלם למחסור בחלקים וברכיבים טכניים לכלי שיט. בעשר השנים האחרונות השקיעו מערכת הביטחון והפנטגון כמעט שישה מיליארד דולרים בתחום הבנייה והפיתוח של ספינות וכלי שיט כדי להאיץ תהליכי בנייה. הדפסה בתלת-ממד אמורה להאיץ מאוד תהליכי ייצור והרכבה.
להדפסה בתלת-ממד עתיד מזהיר בתעשייה הימית. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת וחומרי ההדפסה נעשים נגישים ואיכותיים יותר, כך עולה כמות פרויקטים בתחום הימי שמשלבים פתרונות הדפסה. משרד הביטחון ומספנות שעובדות עם גורמים מדיניים וביטחוניים מגייסים יותר כוח אדם ומפתחים תוכניות ופרויקטים חדשים. כאמור, בניית כלי שיט טקטיים מחומרים מודפסים באופן מלא עדיין רחוקה, אך התעשייה מתקדמת בכיוון הזה.