ביטגט מסכמת יוזמת חינוך נגד הונאות
Bitget, בורסת מטבעות קריפטוגרפיים מובילה וחברת Web3, סיימה בהצלחה את חודש המלחמה בהונאות שלה לשנת 2025 - יוזמה גלובלית שנועדה להגביר את המודעות והחוסן של המשתמשים להונאות Web3. בחודש יוני השיקה Bitget סדרת כלים חינוכיים אינטראקטיביים, שיתופי פעולה עם מומחים ומחקר תעשייתי מקיף כדי להתמודד עם האיום הגובר של הונאות מבוססות בינה מלאכותית ופרצות אבטחה באקוסיסטם הקריפטוגרפי.
בלב הקמפיין עמד Smarter Eyes Challenge - מיני־משחק אינטראקטיבי בסגנון קומיקס, אשר מדמה תרחישי הונאה אמיתיים, מדיוג והנדסה חברתית ועד אישורי אסימונים מזויפים. אף שרק 8.60% מהמשתתפים הצליחו לזהות את כל המלכודות בניסיון הראשון, 65.41% עברו בהצלחה את כל שלוש הרמות לאחר שקיבלו רמזים מודרכים בנושאי אבטחה. הנתון הזה מדגיש מצד אחד את עומק פערי המודעות, ומצד שני את האפקטיביות הממשית של הקמפיין.
במשך החודש פרסמה Bitget שישה פוסטים מעמיקים בבלוג שלה אשר עסקו בווקטורים נפוצים של תקיפה כגון זיופי מסרונים, אפליקציות מזויפות ואסימונים בסיכון גבוה. בעקבות פרסומים אלה, יותר מ־80% מהמשתמשים השיגו ציונים מלאים במבחני האבטחה, מה שמלמד על שיפור חד ביכולת לזהות הונאות - הודות לתוכן החינוכי של הקמפיין.
אבן דרך מרכזית נוספת הייתה פרסום דו"ח המחקר השנתי Anti-Scam Research Report 2025 של Bitget בשיתוף חברות האבטחה המובילות SlowMist ו־Elliptic. הדו"ח חשף כי ההפסדים העולמיים מהונאות קריפטוגרפיות חצו את הרף של 4.6 מיליארד דולר בשנת 2024. זיופים עמוקים (deepfakes) והנדסה חברתית אחראים לרוב ההתקפות בעלות הערך הגבוה. הממצאים ממחישים את התחכום ההולך וגובר של הונאות המונעות בינה מלאכותית, כולל סרטונים סינתטיים של דמויות ציבוריות, הצעות עבודה נגועות בסוסים טרויאניים ושיחות Zoom מזויפות להונאת קורבנות.
בחודש יוני קיימה Bitget שיח פתוח מסוג Anti-Scam X Space בהשתתפות שחקנים מובילים בתחום אבטחת Web3, בהם Hacken, GoPlus, BlockSec ו־Security Alliance. המשתתפים הציגו תובנות לגבי איומים עתידיים, חשיבות שיתופי הפעולה בין הגופים ותפקידה של קהילת הקריפטו - ממשתמשים פרטיים ועד חברות ביקורת - ביצירת סביבת נכסים דיגיטליים בטוחה יותר.
"חודש Anti-Scam Hub משקף את האמונה שלנו כי חינוך הוא קו ההגנה הראשון באבטחת קריפטו", אמרה מנכ"לית Bitget, גרייסי צ'ן (Gracy Chen). "על ידי הפיכת משתמשים פסיביים למגנים אקטיביים, אנו מניחים את היסודות למערכת אקולוגית עמידה יותר. וזו רק ההתחלה. המרכז למאבק בהונאה יישאר פתוח לאורך כל השנה כמשאב קבוע לקהילה הגלובלית שלנו."
יבניה ברושבן (Yevheniia Broshevan), מייסדת שותפה ו־CBDO ב־Hacken, הוסיפה: "יוזמת Anti-Scam Hub של Bitget היא מהלך פנטסטי ודוגמה מעוררת השראה לתעשייה, המדגימה כיצד חברות יכולות להעלות מודעות, לחנך משתמשים ולהפחית סיכונים לפריצות עתידיות. חינוך הוא באמת חלק מהותי במסע הזה."
יאג'ין (אנדי) ג'ואו [Yajin (Andy) Zhou], מייסד שותף ומנכ"ל BlockSec, ציין: "האקרים לומדים את הרגלי המשתמשים, למשל העתקת כתובות מהיסטוריית העסקאות. לכן מאמצי האבטחה חייבים להיות פרואקטיביים במקום להאשים את המשתמשים. ביטחון הוא לא קרב אישי. חברות בלוקצ'יין, כלי ציות וחברות אבטחה צריכים לשתף מודיעין כדי לבנות מערכת הגנה מאוחדת."
מייקל לואלן (Michael Lewellen), יועץ טכני ב־Security Alliance, הדגיש: "אבטחה אינה עניין של להיות בלתי פריצים אלא של הפיכת ההונאה לבלתי משתלמת. אנחנו צריכים לחזק את תשתית ה־Web3 כך שלא תיהפך למטרה קלה ורווחית."
גרפיקה: Bitget Limited