ביטגט משיקה שנה שנייה של הקמפיין למלחמה בהונאות הסייבר
ביטגט (Bitget), הבורסה המובילה למטבעות קריפטוגרפים וחברת ה-Web3, השיקה באופן רשמי את השנה השנייה של Anti-Scam Month, יוזמה גלובלית שמטרתה להפיץ מודעות לאבטחת קריפטוגרפית. בעולם שבו הונאות הפכו למתוחכמות כמו הטכנולוגיות שנועדו למנוע אותן, ביטגט נוקטת עמדה חברתית: אבטחה היא כבר לא רק פונקציה של מערכת השדרה, אלא דפוס חשיבה משותף בין פלטפורמות ואנשים.
רשתות הבלוקצ'יין וה-Web3 התפתחו במהירות, אך כך גם האיומים: מקישורי דיוג במסווה של מתנות ועד חוזים חכמים זדוניים המוסתרים. מאחורי הייפ במדיה החברתית, ההונאות הפכו ליצירתיות יותר ויותר וקשה עוד יותר לגלות אותן. ב-2024 לבדה, הונאות הקשורות למטבעות קריפטוגרפים הביאו להפסדים של יותר מ-9.9 מיליארד דולר, מספר המייצג צמיחה שנתית של 24% מאז 2020.
ביטגט מציינת בפעם השנייה את יוני כחודש המלחמה בהונאות (Anti-Scam Month), כדי להעלות את המודעות לאבטחה ולהגן על הנכסים הדיגיטליים והנתונים האישיים של המשתמשים. תחת התמה "עיניים חכמות יותר, הגנות חזקות יותר", קמפיין חודש המלחמה בהונאות משלב חינוך בסגנון משחקי, סיפור סיפורים קהילתי ותוכן מוביל מעורבות כדי לטפח תרבות של ערנות. הקמפיין כולל את השקת Anti-Scam Hub, מיקרו-אתר ייעודי המכיל משאבים אינטראקטיביים, את תנועת המדיה החברתית PFP Smarter Glasses, סדרת בלוגים בכמה החלקים הדנה באבטחה ואת המיני-משחק Smarter Eyes Challenge.
אבל לא מדובר במשימת סולו. ביטגט חברה לרשת הולכת וגדלה של מומחי אבטחה כדי להגביר את המסר ולבנות עתיד בטוח יותר בתחום הבלוקצ'יין. בין שיתופי הפעולה המרכזיים ביוזמה זו ניתן למצוא חברות אבטחה מובילות כמו GoPlus, SlowMist, OneKey, BlockSec ו-Security Alliance - חברות מובילות בזיהוי פגיעויות, ניתוח איומים ברשת הבלוקצ'יין ובניית תשתית הגנתית.
במקביל, הקמפיין נתמך על ידי שיתופי פעולה אסטרטגיים עם שחקניות Web3 בולטות אחרות כגון Bitget Wallet, Morph ו-Tapswap. פלטפורמות אלו מייצגות את המחויבות של האקו סיסטם הרחב יותר ל-Web3 בטוח יותר, כדי להבטיח שמשתמשים בארנקים, אפליקציות וחוויות חברתיות יהיו מועצמים בידע ומוגנים באמצעות תכנון נכון.
גרייסי צ'ן, מנכ"לית ביטגט. "אנחנו בונים לעתיד Web3 שבו אבטחה היא לא משהו שהמשתמשים מקווים לו - זה משהו שהם חלק ממנו. חודש המלחמה בהונאות הסייבר עולה בקנה אחד עם האמונה שלנו שהגנה על משתמשים היא לא רק מנדט טכני, זו משימה משותפת".
בנוסף, ביטגט תפרסם את דו"ח2025 Anti-Scam עם השותפות, חברת אבטחת הסייבר Slowmist ופלטפורמת מודיעין הציות הרגולטיבי Elliptic. דו"ח זה יספק בחינה מבוססת נתונים של נוף ההונאות המתפתח, וקטורי תקיפה נפוצים וכיצד המערכות הפנימיות עוברות שדרוג כדי להתמודד ביעילות עם איומים אלה.
במהלך קמפיין המלחמה בהונאות הראשון שלה ב-2024, ביטגט פרסמה דו"ח על האופן שבו דיפ-פייק עשוי להוות 70% מהפשעים הקריפטוגרפים בעוד שנתיים, בנוסף להרצת קמפיינים חברתיים בווייטנאם כדי להתריע מפני הונאות וסיכונים קריפטוגרפים. השנה, כאשר המרחב הקריפטוגרפי מגיע לרף חדש של הונאות ואימוץ בו זמנית, החברה מתחייבת לעבוד עם הקהילה העולמית ומוסדות אבטחה ידועים כדי להפיץ מודעות וחינוך.