מגה מיכשור
מדורים
ציוד לתהליכי ייצור
אוטומציה
לעמוד קודם

האוטומציה בארגון כבר לא נחלתו הבלעדית של ה- IT והפיתוח

22/06/2022
זמן קריאה: 2 דק'

Workato, חברה בתחום האוטומציה הארגונית חשפה את מדד האוטומציה השנתי השני שלה. דוח הנתונים של החברה התמקד במגמות המרכזיות שעיצבו את האוטומציה בשנה האחרונה. הנתונים האנונימיים עבור הדוח נאספו מ-900 לקוחות החברה ברחבי העולם, בגודל בינוני ועד ארגוני אנטרפרייז, המשתמשים באוטומציה וחושף שינוי מסיבי באופן השימוש בכלי אוטומציה ויצירת אוטומציה במחלקות השונות בארגון.

הדוח מראה כי האוטומציה הפכה לגורם המשווה (equalizer) הגדול ביותר בכל המחלקות, לא רק עבור מומחי IT ומפתחים ומאפשרת לארגונים התייעלות לצד תוצאות עסקיות טובות יותר.

מדד האוטומציה של Workato לשנת 2022 ניתח 900 לקוחות בגודל בינוני (50 מיליון עד 2 מיליארד דולר בהכנסה שנתית) וארגונים גדולים (מעל 2 מיליארד דולר בהכנסה שנתית), המשתמשים באוטומציה בעסקיהם.  

הצוות בחן את כל תהליכי העבודה האוטומטיים שנוצרו בחברות אלו מפברואר 2021 ועד ינואר 2022 וגם  בהשוואה לתקופה הקודמת מפברואר 2020 עד ינואר 2021, על מנת לבחון את שינוי המגמות משנה לשנה.

"מדהים לראות שצוותי IT הופכים כעת לגורמי האוטומציה הפחות דומיננטיים בארגונים. זה מוכיח את העובדה שכשיש לארגון את 'גדרות הבטחון' הנכונות, את ההנהגה הנכונה ואת והכלים הנכונים במקום הנכון, משתמשים עסקיים יכולים ליצור אוטומציות בבטחה", אמר קרטר בוסה, מנהל מערכות מידע ב-Workato. "ממחלקת הכספים, אשר הפכה להיות המחלקה האוטומטית ביותר ועד למחלקת ה-HR שרואה את הערך של האוטומציה בעזרה בשיפור חווית העובדים, נמשיך לראות סוג זה של צמיחה ואימוץ ככל שהאוטומציה הופכת נגישה יותר בין המחלקות".

 

מימין:  קרטר בוסה, מנהל מערכות מידע בוורקטו ; מסימו פזיני, ראש המחקר בוורקטו

 

דוח 2022  זיהה את הממצאים העיקריים הבאים:

  • מחלקות אחרות מ- IT מבצעות אוטומציה יותר מאי פעם. מספר הארגונים עם 7 מחלקות אוטומציה גדל כמעט פי שלושה מאז 2019. 23% מהאוטומציות נבנו על ידי משתמשים לא טכנולוגיים בתפקידי תפעול עסקי, הגבוה ביותר מבין כל תחומי העסקים וה - IT.
  • פיננסים/כספים היא המחלקה האוטומטית ביותר. מחלקות הכספים עברו את ה-IT בפעם הראשונה, והיוו 26% מכלל האוטומציות. תהליך המכירה, משלב ההזמנה ועד התשלום (Order-to-cash), ממשיך להיות אחד התהליכים האוטומטיים המובילים, כאשר האוטומציה בתהליך record-to-report (תהליך איסוף מידע להפקת תובנות) מראה גם צמיחה משמעותית עם עלייה של 290%.
  • אוטומציה בתחום ה- HR ממשיכה להיות במרכז, עם צמיחה של 316% באוטומציות גיוס. כשהתחרות על טאלנטים מובילים נמשכת ו"עבודה מכל מקום" הופכת לנורמה, צוותי משאבי אנוש משתמשים באוטומציה על מנת להתבלט ולשפר את חווית העובדים.
  • תחום האירוח הראה את השינוי המשמעותי ביותר, עם גידול של 1,518% בשימוש באוטומציה. תעשיית האירוח נאבקה במהלך השנתיים האחרונות עם סגרים והגבלות בנסיעות שהשאירו את האנשים בבית. כשהתעשייה מתחילה להתאושש, היא רואה את הערך בכלי אוטומציה בייעול תהליכים.
  • דאטה סוללת את הדרך ל-IT להוספת ערך אסטרטגי לעסק. עסקים שואפים להיות יותר מונעי נתונים ((data-driven ולהשתמש בנתונים שלהם לקבלת החלטות בזמן אמת. DataOps היא אחת המחלקות המובילות, עם צמיחה של פי שלושה באוטומציות בשנה האחרונה.
  • אזורי EMEA ו-APJ מנצלים את כוחה של האוטומציה. ב-EMEA, רואים צמיחה באוטומציות עבור תהליכים כמו תובנות ואנליטיקה, שגדלה ב-403% בשנה האחרונה, כמו גם בתהליכים פיננסיים ותפעול IT. עבור APJ, ההתמקדות היא באוטומציות בתחום הפיננסים עם גידול ממוצע של למעלה מ- 500% בתהליכים השונים במהלך השנה האחרונה.

"מנהיגים עסקיים מכירים יותר ויותר בכך ששימוש נרחב בטכנולוגיות אוטומציה מוביל ליעילות משופרת, גמישות עסקית רבה יותר, חדשנות מהירה יותר וקיצור time to value", אמר מסימו פזיני, ראש המחקר, Future of the Enterprise ב-Workato. "כתוצאה מכך אנו רואים שינוי יסודי באופן שבו IT ומקבלי החלטות עסקיות מאמצים כלי אוטומציה. מודל המבוסס IT , אך פתוח לכל הגורמים העסקיים בארגון, יהפוך לגישה הדומיננטית בתחום האוטומציה במהלך חמש השנים הבאות".

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן