מגה מיכשור
מדורים
ציוד לתהליכי ייצור
חיישנים
לעמוד קודם

חיישני לידאר D4 לאוטומציה תעשייתית

13/03/2022
זמן קריאה: 2 דק'

לאחרונה הוכרזה שותפות חדשה בין חברת אווה (Aeva) לחברת ניקון. אווה מפתחת ומייצרת מערכות חישה ותפיסה ומערכות ניקון, והיא יצרנית וספקית של ציוד בדיקות ומדידה לשווקי האוטומציה התעשייתית והמטרולוגיה (שוק הציוד למדידות ברמות דיוק גבוהות), שהיקף העסקים בהם הוא כעשרה מיליארד דולרים בשנה.

השותפות תתמקד בהצגת מערכת המשלבת חיישני לידאר בעלי ארבעה ממדים מסוג FMCW (גל רציף של תדר מאופנן Frequency Modulated Continuous Wave) עם יכולת ייחודית לבצע מדידות ברמת המיקרון. המערכת מיועדת לשוק יישומי האוטומציה והמטרולוגיה התעשייתיים שמצריכים רמות דיוק גבוהות במיוחד.

טכנולוגיית חיישני לידאר ארבעה ממדים על שבב היא פיתוח ייחודי של אווה וראשון בתעשייה. הרעיון שעומד מאחורי השותפות החדשה הוא למנף את עמדת ההובלה של ניקון בטכנולוגיות רדאר מבוסס לייזר כדי להאיץ את אימוץ המוצר המשותף.

לידאר (באנגלית - LiDAR) הוא קיצור של "זיהוי ודירוג אור". חיישני לידאר מודדים מרחק באמצעות מדידת הזמן שעובר עד שהאור חור מהאובייקט הרלוונטי. בדרך זו מודדים את המרחק בין האובייקט לחיישן וממפים את הסביבה. חיישני לידאר מסוג לגסי או חיישני "משך תעופה" מודדים רק עומק ורפלקטיביות. חיישני לידאר FMCW מהסוג שחברת אווה מפתחת שולחים קרני אור רציפות לאובייקטים בסביבתם ומודדים מהירות, עומק רפלקטיבי ומהירות התמדית (אינרטית).

סורוש סאלחיאן (Soroush Salehian), מנכ"ל ואחד המייסדים של חברת אווה, מסביר שחיישן D4 על שבב שלהם מודד מרחק, אך גם מהירות מיידית של כל נקודה על גבי האובייקט הנמדד בלי שטווח המדידה ייעלם. כמו כן מקדם התמיינות מרכזי הוא היכולת לשלב קרניים רבות על שבב יחיד. כל קרן מסוגלת למדוד יותר משני מיליון נקודות בשנייה, במרחק של יותר משלוש מאות מטרים.

בתעשיית הרכב האוטונומי שהולכת וצוברת תאוצה, הטכנולוגיה הזו מובילה, בפרט במערכות עזרה לנהג ונהיגה אוטונומית. אווה פיתחה את הטכנולוגיה שלה מתוך שאיפה להשתלב בענפי ה-OEM (יצרני ציוד מקוריים) ובענף המתפתח של נהיגה אוטונומית. החברה משכה אליה השקעות אסטרטגיות מיצרנית מכוניות היוקרה פורשה (Porsche SE), ואף הבטיחה את יחסיה העסקיים עם ספקי ציוד גדולים של תעשיית הרכב.

בתחילת 2022 חשפה חברת אווה את הפיתוח האחרון שלה, AeriesTM II, חיישן לידאר D4 בעל רמת אמינות המתאימה לתעשיית הרכב האוטונומי.

 

מקור: עמוד הטוויטר של מנכ"ל החברה Soroush Salehian


מקור: www.machinedesign.com

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן