מגה משאיות
חדשות
חדשות חשמליות
לעמוד קודם

החשמלית של דאף חצתה את מעבר ההרים המאתגר ביותר באירופה

02/08/2022
זמן קריאה: 1 דק'

חטיבת המשאיות של דאף חוגגת בימים אלה הישג מחשמל. המשאית החשמלית מסדרת ה-CF חצתה לראשונה את הכביש האלפיני הגבוה של מעבר הגרוסגלוקנר באוסטריה. משאית ה-CF  Electric  במשקל כולל של 26 טון, הפכה למשאית החשמלית המלאה הראשונה שסיימה את המסלול המאתגר של מעבר ההרים הגבוה ביותר באוסטריה - כביש גרוסגלוקנר המתנשא לגובה 48 ק"מ עם 36 עיקולים חדים ונסיעה בשיפוע של 12%. ההישג מוכיח כי נהיגה ללא פליטות אפשרית לחלוטין גם באזורים הרריים.

דגם ה- CF  החשמלי קיים בשוק מאז 2018 והוא זמין כיחידת תומך, עם 2 או שלושה סרנים. הרכב החשמלי המלא - שהדור השלישי שלו נמצא כעת על הכביש - כבר נמצא בשימוש בין היתר בהולנד, גרמניה, בלגיה, בריטניה והונגריה ועוסק במשימות הפצה ברשתות קמעונאיות, סופרמרקטים, איסוף אשפה והובלת מכולות. עם תכנון חכם וטעינת ביניים, ניתן לנסוע למרחק של עד 500 ק"מ ביום.

עם זאת, נראה שלחלק ממפעילי התחבורה באזורים הרריים ישנם חששות לגבי השימוש בכלי רכב חשמליים. טשאן, סוכן דאף אוסטרי, החליט לשים קץ לספקנות והחליט להוכיח את האיכות והשימושיות של המשאית החשמלית של דאף באמצעות נסיעה בכביש היפה והמאתגר ביותר באירופה.

משאית ה- CF החשמלית במשקל כולל של 26 טון נסעה מזלצבורג למרגלות הכביש האלפיני הגבוה של גרוסגלוקנר בכבישים מהירים ובכבישים פרובינציאליים גם יחד. משם נקבע מסלול ל -Kaiser-Franz-Josefs-Höhe,  קו הסיום של מעבר ההרים המפותל והמרהיב. למרות הנוף עוצר הנשימה לאורך הדרך, לא ניתן לשכוח שמדובר במסלול אתגרי ביותר, מסלול של 48 ק"מ עם 36 עיקולים חדים ומדרונות תלולים בעלי שיפוע של 12%. זהו המבחן האולטימטיבי עבור כל רכב – ודגם ה-CF Electric  עבר את המבחן בהצלחה גדולה. זו ההוכחה שניתן להשתמש בדגם החשמלי, בכל מסלול נדרש, כל עוד יש תשתית טעינה טובה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן