מגה משאיות
חדשות
חדשות חשמליות
לעמוד קודם

וולוו השיקה אב טיפוס למשאית המונעת במימן

03/08/2022
זמן קריאה: 2 דק'

חטיבת המשאיות של וולוו אשר עד כה התמקדה בפיתוח משאיות חשמליות המופעלות באמצעות סוללות, חשפה לאחרונה את משאית המימן הראשונה שלה.

בוולוו מעריכים שמשאיות חשמליות המונעות באמצעות תאי דלק (מימן) יתאימו במיוחד לתובלה למרחקים ארוכים, כמו גם למשימות הדורשות אנרגיה רבה.

"אנחנו מפתחים את הטכנולוגיה הזו כבר כמה שנים, וזה מרגיש נהדר לראות את המשאיות הראשונות נוסעות בהצלחה במסלול המבחן. השילוב של סוללה חשמלית ותאי דלק חשמליים יאפשר ללקוחות לרכוש משאיות נקיות לחלוטין, ללא קשר למטרות הובלה", אומר רוג'ר אלם, נשיא וולוו משאיות.

למשאיות החשמליות המופעלות באמצעות מימן יהיה טווח תפעולי דומה למשאיות דיזל רבות, עד 1,000 ק"מ, וזמן התדלוק שלהן יעמוד על פחות מ-15 דקות. המשקל הכולל ינוע בסביבות 65 טון או אפילו יותר, ולשני תאי הדלק יש יכולת לייצר הספק חשמלי של  300 קילוואט.

פיילוטים עם לקוחות נבחרים יתחילו בעוד מספר שנים ומכירות מתוכנות לחלק האחרון של העשור הנוכחי.

תא דלק מייצר את החשמל הנדרש לו ממיכלי מימן המתוקנים ברכב, במקום להיטען ממקור חיצוני. התוצר היחיד שנפלט בתהליך הוא אדי מים. תאי הדלק יסופקו על ידי חברת סלאלקטריק-(cellcentric) מיזם משותף לקבוצת וולוו ומרצדס. החברה תבנה את אחד ממתקני הייצור הסדרתיים הגדולים באירופה לתאי דלק, שפותח במיוחד עבור כלי רכב כבדים.

טכנולוגיית תאי הדלק מצויה עדיין בשלב מוקדם של פיתוח. יש לה יתרונות רבים אך היא עומדת בפני כמה אתגרים לא פשוטים. אחד מהם הוא אספקה בקנה מידה גדול של מימן ירוק. גם תשתית התדלוק לכלי רכב כבדים טרם פותחה. בוולוו מצפים שאספקת המימן הירוק תגדל באופן משמעותי במהלך השנתיים הקרובות, מכיוון שתעשיות רבות תלויות בו להפחתה הנדרשת של CO2.

עם זאת, בוולוו מאמינים שאין טעם לחכות לפיתוח של מנועי תאי דלק בקנה מידה גדול, מכיוון שענף התובלה כבר מאחר בזמני הפחתת הזיהום הנדרש בהתאם לתקינה. בוולבו מעריכים שמשאיות תאי הדלק ישלימו את מערך התובלה של משאות כבדים למרחקים ארוכים, אולם זה יקרה רק בעוד כמה שנים.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן