מגה משאיות
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

איווקו מפעילה משאית כבדה בגז טבעי נוזלי

29/03/2022
זמן קריאה: 2 דק'

תובלה כבדה מצריכה אנרגיה רבה ותדלוק מהיר. את שני התנאים הבסיסיים האלו סוללות חשמליות אינן מסוגלות לספק. כיוון שכך, יצרני משאיות, וכן חברות תובלה, עדיין תרות אחר פתרון ירוק יותר ממנוע דיזל, שיאפשר לבצע את משימות התובלה הכבדה בלי להיות תלויים בתדלוק חשמלי כבד, יקר ומצריך זמן טעינה ממושך מדי.

בחטיבת המשאיות של איווקו הציגו את אחת החלופות למנוע הדיזל הגדול. היצרן האיטלקי הודיע על שיתוף פעולה עם חברת גרובר לוגיסטיקה (Gruber Logistics). האחרונה החלה להשתמש בדגם S-WAY LNG. מדובר במשאית שמיועדת לתובלה כבדה במיוחד להובלת מטענים חריגים במשקל של עד 50 טונות.

כחלק מהסכם שותפות הקיימות שלהן, איווקו וגרובר לוגיסטיקה הציגו את רכב ההובלה הראשון המופעל בדלק חלופי לעומסים חריגים, המספק יעילות תפעולית וסביבתית. השימוש בדלק חלופי להובלת מטענים חריגים הוא אבן דרך חשובה בדרך להשגת דה-קרבוניזציה של התובלה הכבדה.

הובלת מטענים חריגים נוגעת להובלה בכביש של סחורה החורגת ממגבלות המשקל, ממגבלות הממדים או ממגבלות הבטיחות שנקבעו בקוד הכביש המהיר. נסיעה כזאת מחייבת אישורים מיוחדים כדי שהתובלה תהיה מאושרת.

הביצועים של רכבי משא כבדים המונעים על ידי מתאן נוזלי (עומסים סטנדרטיים של עד 24 טונות) דומים לאלו של רכבים המונעים בדיזל. עם זאת נותר הבדל בכוח המנוע, אשר עשוי להשפיע על ביצועי הרכבים, בעיקר בתוואי נסיעה בעלייה חדה או בעת הובלת מטענים החורגים ממגבלות המשקל.

בחברת גרובר לוגיסטיקה החליטו לנסות דלק חלופי לפלח השוק של תובלה בעומסים חריגים. למעשה, לאחר תקופת בדיקות ראשונית, פועלים כעת רכבי מתאן נוזלי בקווים שבין גרמניה לבריטניה מאזור קרויצטל, אחד מהאתרים המרכזיים של גרובר לוגיסטיקה בגרמניה. משקלם של המטענים המועברים נע בין 30 ל-50 טונות.

בגרובר לוגיסטיקה חושבים שאפשר להשתמש בגז טבעי נוזלי (LNG), ובהמשך בגז טבעי נוזלי שמקורו במיחזור (BioLNG), בשימוש נרחב בתחום התובלה המיוחדת, אך כדי לגרום לזה לקרות, על כל הענף לשנות את שיטות העבודה, את המסלולים, את האופן שבו אנו נוהגים וכו'. במילים אחרות: יש להתמודד עם נושאים רבים כדי ליישם בהצלחה חידושים בענף.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן