מגה משאיות
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

בוש: שיפור התקשורת בין כלי רכב

22/02/2022
זמן קריאה: 2 דק'

נהיגה אוטונומית מחייבת איחוד כוחות למען השגת המטרה. בימים אלו נרקם מיזם משותף בין החברות בוש, אסקריפט, קאפש, נוקיה ודויטשה-טלקום שנהיו שותפות בפרויקט קונקורדה (CONCORDA). מדובר בקונסורציום במימון ציבורי. היעד הוא להגיע למצב של העברת נתונים רציפה ומאובטחת בין כלי רכב.

אחת מאבני היסוד של פונקציות הנהיגה האוטונומית היא תקשורת נתונים מאובטחת בין משתמשי דרך. עם המידע הנוסף המסופק באמצעות תקשורת כזו, מערכות אוטומציה יכולות להתאים את תמרוני הנהיגה שלהן למצב הנהיגה טוב יותר ממה שהיה אפשרי באמצעות טכנולוגיות החיישנים של הרכב עצמו. הפרויקט המשותף מאפשר לשמור על זרימת נתונים בתקשורת מאובטחת בין רכב לרכב.

בשלוש וחצי השנים האחרונות החברות השותפות בפרויקט קונקורדה האירופי התמקדו בעיקר בדרכים המתאימות ביותר להבטחת העברת נתונים רציפה בין משתמשי הדרך בסביבת הרכב. מחקרים קודמים התרכזו בעיקר בהודעות אזהרה שנשלחו במקרים של סכנה קרובה. הגישה הננקטת בפרויקט קונקורדה הביאה לדרישות מחמירות במיוחד מבחינת אבטחת רשת התקשורת מפני גישה בלתי מורשית. יתרה מזו, יש להבטיח תקשורת נתונים מהירה ויציבה בין משתמשי הדרך בכל עת, ללא קשר לאיכות הרשת, גם בנסיעה במנהרות למשל.

מטרת המחקר הייתה לקבוע אילו יתרונות יש לטכנולוגיות התקשורת להעברת נתונים רציפה ומאובטחת של רכב לרכב. האובייקטים ששימשו לבדיקה בפרויקט CONCORDA היו משאיות שנסעו בשיירה בכבישים ציבוריים. במהלך נסיעתן המשאיות שיתפו מידע רלוונטי לבטיחות, כגון נתוני האצה ובלימה. הבדיקה כללה שלושה סוגים של תקשורת רכב לרכב: תקשורת ישירה מבוססת ווי-פיי (ITS-G5); תקשורת מבוססת סלולר שהיא תקשורת ישירה (LTE-V2X PC5); ותקשורת עקיפה ברשת הסלולרית (LTE). בשיטה האחרונה, אותות המשאית שהועברו דרך רשת LTE נותבו תחילה לשרת בענן הקצה של הרשת הסלולרית, ומשם הועברו לרכבי המבחן.

כפי שהוכיחו הניסויים, כל המערכות שנבדקו עמדו במידה מספקת בתקנים המחמירים בכל הקשור לאבטחת מידע. הודות למהירות השידור הגבוהה, שני ערוצי התקשורת הישירים מתאימים מאוד לשימוש ברדיוס של עד 500 מטר מהרכב - למשל, להכנה מיידית של מערכות הסיוע לסכנות פתאומיות כגון בלימת חירום.

ברדיוס רחב יותר, של עד 3,000 מטר, לתקשורת העקיפה דרך הענן יש יותר יתרונות. באמצעות הקישוריות, הנתונים של הרכב עצמו מועברים לנתונים של משתמשי דרך אחרים (או לנתונים של התשתית), כך שאפשר ליישם פונקציות נוספות ומתקדמות יותר בתחום הנהיגה האוטומטית. כיום, רוב המשאיות החדשות כבר מצוידות ביחידת LTE. על ידי הוספת ערוץ התקשורת הישיר והמאובטח, שימוש מקביל בשתי הטכנולוגיות יכול לספק את פתרון אופטימלי מבחינת העברת נתונים יציבה ורציפה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן