מגה משאיות
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

דאף: 3,000,000 סרנים ב-50 שנה

22/11/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

במפעל הייצור של דאף בפלנדריה שבבלגיה ציינו לאחרונה אבן דרך במפעל הוותיק עם ייצור הסרן השלושה מיליון במספר. אבן דרך זו חופפת לחגיגות יום השנה ה-50 למפעל הצירים שממוקם בבווטרלו שבבלגיה.

בדאף מרוצים מההישג, מבטיחים להמשיך בהשקעות הגדולות במיתקני הייצור המודרניים והציגו דור חדש של סרנים אחוריים יעילים למגוון דגמי המשאיות. כדי להבטיח ביצועים מיטביים ולהבטיח את היעילות של קווי ההינע, דאף פיתחה ובנתה כמעט את כל הסרנים שלה במשך חלק ניכר מההיסטוריה הארוכה שלה.

בשנת 1971 הועבר הייצור למפעל בווטרלו, שם מיוצרים גם תאי הנהג של החברה. במפעל זה מועסקים כ-600 עובדים ושטחו 25,000 מ"ר. מדי יום מיוצרים במפעל, שנמצא בין הערים ליאז' לאנטוורפן, מעל 600 סרנים קדמיים ואחוריים. "מכיוון שכל משאית ייחודית, הסרנים חייבים להיות מכוונים היטב כך שיתאימו ליישום הספציפי", מסביר ג'ורג' ביקווילדר, מנהל מפעל במפעל הסרנים. "סרנים קדמיים, צירים מובילים, סרנים דוחפים, טנדמים חד-כפולים, צירים היגוי, צירים עם הפחתת רכזת או בלעדיה - האפשרויות שמציעה DAF הן אינסופיות. כמו שהמפעלים שלנו באיינדהובן וליילנד מסוגלים לייצר משאיות שנבנו על ידי לקוחות, גם כאן בווסטרלו אנחנו עושים אותו דבר עם הצירים. זה מאפשר לנו להבטיח ביצועים מיטביים ויעילות מרבית לכל משאית".

 

 

מלבד צירים למשאיות דאף מייצרת כמה אלפי סרנים מדי שנה המיועדים לאוטובוסים ולרכבים מיוחדים. את הסרנים אפשר למצוא ברחבי העולם, בדרך כלל בשילוב עם מנועי פאקאר (החברה האם של דאף). על אף שחזותם החיצונית לא השתנתה, הסרנים של דאף התפתחו מאוד בעשורים האחרונים. הם נעשו קלים יותר ובד בבד חזקים וקשיחים יותר. הכוונה היא להבטיח אורך חיים אופטימלי.

צעדים בעלי משמעות ננקטו גם באשר ליעילות, בכלל זה תהליך עיבוד חדש המאפשר לגלגלי ההילוכים בדיפרנציאל להשתלב במדויק וביעילות יתרה. בסרנים האחוריים מהדור החדש הושם דגש רב ביעילות. הם מותקנים בדגמים DAF XF ו-DAF XG, המיועדים לתובלה למרחקים ארוכים. הם חזקים בהרבה מקודמיהם ויעילים מהם ב-3%. הדבר הושג על ידי הפחתה של אובדן החיכוך בבית הסרן באמצעות יישום מסבים מעולים, שימוש באטמים ובמחזירי שמן מתקדמים ורמת שמן נמוכה יותר.

דאף משקיעה גם כיום עשרות מיליוני יורו במפעל הסרנים כדי שיתאפשר לשלוט על כל התהליך של ייצור הסרנים: מיציקה וריתוכים ועד ייצור בית הסרן. המשמעות היא שרכבים וסרנים תמיד יהיו מותאמים זה לזה באופן מושלם כדי להבטיח אורך חיים אופטימלי, ביצועים גבוהים ואת העלות הנמוכה ביותר לקילומטר.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן