מגה משאיות
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

יצרני גרורים בארה"ב נערכים לשנה מאתגרת

09/12/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

היציאה האיטית ממגפת הקורונה, על אף שאינה מוחלטת, נותנת את אותותיה בענף התובלה האמריקני. בחברת המחקר FTR, המסקרת את פעילות ענף הגרורים בארצות הברית, מדווחים על היערכות שיא לקראת שנת 2022.

מדיווחי חברת המחקר עולה, כי ההזמנות לגרורים חדשים עולות בהתמדה, וההערכה היא שנת תובלה ברוכה בפעילות. עם זאת, ליצרני ציוד מקורי רבים יש הזמנות שלא סופקו עוד מהשנה הנוכחית, כך שההזמנות האלו יועברו לרבעון הראשון של שנת 2022, והדבר מקשה את תכנון הייצור במפעלים.

הזמנות הגרורים הסופיות השתפרו בסוף הרבעון השלישי של השנה. כך לדוגמה, ההזמנות בחודש ספטמבר עלו ב-109% בהשוואה לאוגוסט, אך ירדו בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. הזמנות הגרורים ב-12 החודשים האחרונים הסתכמו ב-316,000 יחידות.

בפועל, צווארי הבקבוק של שרשרת האספקה ​שעיכבו את הייצור ב-2021 ימשיכו לתוך שנת 2022. יצרני הגרורים הגדולים מתמודדים עם מחסור של רכיבים וחומרי גלם, בהם פלדה, אלומיניום, מוצרי גומי, ריצוף עץ, רתמות חיווט וחלקי פלסטיק. כעת מוערך ששרשרת האספקה תשתפר רק בקצב צנוע במהלך שנת 2022.

בחברת המחקר מציינים שמרבית יצרני ה-OEM (ציוד מקורי) העבירו הזמנות מועטות לשנת 2022 עקב אי ודאות הקשורה ליכולת הייצור, ביצועי שרשרת האספקה, מחירי הסחורות הגבוהים והיעדר כוח עבודה מתאים. ההזמנות יגדלו כאשר ליצרנים תהיה ודאות רבה יותר לגבי תנאי הייצור העתידיים ועלות חומרי הגלם המאמירה כל העת.

ציי התובלה רוצים מאוד לרכוש גרורים חדשים. המחסור בענף גורם שגרורים ישנים יותר נעים על הכביש, והדבר מביא לכשלים ותקלות. הביקוש העצור גדל מדי חודש. כאשר יצרני הגרורים יוכלו סוף סוף להגביר את הייצור, הם יהיו בלחץ לייצר בתעריפים גבוהים זמן ממושך מאוד.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן