מגה משאיות
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

יצרנית המשאיות ניקולה הגישה בקשה לפשיטת רגל

01/04/2025
זמן קריאה: 1 דק'

עם קצת פחות מ-50 מיליון דולר במזומן (אבל עם חובות אדירים שהצטברו במרוצת השנים), יצרנית המשאיות ניקולה רוצה כעת להתחיל בהליכי פשיטת רגל ובפעולות פירוק של החברה באופן מסודר. לפי הצהרת החברה, חלק מהמזומן ישמש באופן ספציפי לתמיכה בצי הרכבים שכבר נמצאים כיום בכבישי בצפון אמריקה ולניהולם. הפעילות העסקית תופסק ככל הנראה, וייעשו מאמצים להציל נכסים שעדיין נמצאים בבעלותו של ניקולה, למשל נכסי ייצור. החברה (שבסיסה בעיר פניקס, אריזונה) כבר החלה בפירוק ובמכירה.

חברת ניקולה הייתה אחד הסטארט-אפים הראשונים שעסקו בתכנון ובנייה של משאיות חשמליות ומימן וביקשו את שיתוף הפעולה של איווקו בשלב הראשון של חייה, עד שהשותפות הופסקה בשנת 2023. ניקולה התמודדה עם מכשולים רבים, כולל כתבי הונאה שהוגשו נגד המנכ"ל הראשון ומייסד הטכנולוגיה של מילליטון, טרבור, בעצם פיתוח הטכנולוגיה. אחרי זה היו ההחזרה של המשאיות החשמליות הראשונות שיוצרו וההחלטה לפנות למימן - טכנולוגיה שעדיין לא בשלה דיה כדי לתמוך בפרויקט. הקשיים העיקריים הם מחיר גבוה של המשאית והיעדר תשתיות מספיקות לתדלוק בפריסה רחבה.

מההצהרה הסופית של המנכ"ל סטיב גירסקי: "בעזרת המסירות של העובדים שלנו ותמיכה מהשותפים של החברה, ניקולה נקטה צעדים בעלי משמעות כדי לקדם תובלה נקייה ללא פליטות, כולל הבאת המשאיות החשמליות הכבדות המונעות בדלק לשוק בצפון אמריקה ופיתוח כביש תדלוק המימן 'HYLA', המחבר בין צפון קליפורניה לדרום קליפורניה."

גירסקי הוסיף: "כמו חברות אחרות בתעשיית הרכב החשמלי, החברה התמודדה עם גורמי-שוק וגורמים מקרו-כלכליים שהשפיעו על יכולתה לפעול. בחודשים האחרונים ניקולה נקטה מספר פעולות כדי לגייס הון, לצמצם את ההתחייבויות, לנקות את המאזן ולשמור על מזומנים כדי לקיים את פעילותה. למרבה הצער, מאמצינו הטובים ביותר לא הספיקו כדי להתגבר על האתגרים המהותיים האלו, והדירקטוריון קבע כי החברה תפנה לתהליך של פשיטת רגל. זאת הדרך הטובה ביותר האפשרית בנסיבות העניין בעבור החברה ומחזיקי העניין שלה."

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן