מגה משאיות
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

סקניה מסכמת שישה חודשי פעילות

06/09/2022
זמן קריאה: 2 דק'

השנה הנוכחית תיחשב ללא ספק כאחת השנים המאתגרות בענף התובלה. יצרני המשאיות נדרשים להתמודד עם ההשלכות של המלחמה באוקראינה והמשך מגפת הקורונה, שמייצרות סביבה חיצונית מאתגרת הכוללת קשיים בשרשרת האספקה למפעלים. בד בבד היצרנים צריכים להתמודד עם עלייה באינפלציה ועליית הריבית.

בסקניה סיכמו לאחרונה את התוצאות למחצית הראשונה של השנה, וטוענים שלמרות אי הוודאות מסביב, הפעילות הכלכלית עדיין גבוהה. המכירות נטו שעליהן מדווחת סקניה למחצית הראשונה של השנה, נותרו ללא שינוי בהשוואה לשנה הקודמת והסתכמו ב-74,690 מיליון קרונות שוודיות. הרווח התפעולי ירד ב-42% - ל-5,651 מיליון קרונות. הרווח התפעולי הסתכם ב-7.6 אחוזים (ירידה בשיעור של 13.0).

ברבעון השני של 2022 עלו המכירות נטו ב-2% והגיעו ל-39,933 מיליון קרונות שוודיות (39,068). הרווח התפעולי ירד ל-3,044 מיליון קרונות.

כריסטיאן לוין, נשיא ומנכ"ל סקניה ציין: "הסביבה החיצונית הסוערת נמשכת עם מלחמה באוקראינה ומגיפה מתמשכת. עליית האינפלציה ועליית הריבית מוסיפות לאי הוודאות. סקניה רואה זאת גם בביקוש לפתרונות שהיא מציעה ובניצול צי הרכב הקיים."

עם זאת, כמו ברבעון הראשון, יש צבר הזמנות גדול המלווה בזמני אספקה ​​ארוכים עקב מחסור ברכיבים ומעבר של הייצור למגוון מערכות הנעה חדשות. בפועל, סקניה ממשיכה להיות מוגבלת בהיקף ההזמנות.

המחסור העולמי ברכיבים נמשך, אך נחלש במקצת לקראת סוף הרבעון השני. המאמצים של סקניה למצוא פתרונות בכל שרשרת האספקה ​​כדי לייצב את הזרימה, שיפרו בהדרגה את תפוקת הייצור, אם כי קיבולת ההובלה היוצאת נעשתה מאתגרת יותר ברבעון השני.

 

 

ברבעון השני הרווחים של סקניה הושפעו לרעה מנפח נמוך יותר של כלי רכב ומעלייה בעלות של מוצרי תשומות הייצור. לכל אלה נלווה ניצול קיבולת חלש יותר בייצור עקב מחסור ברכיבים ומנכסים משוערים והפרשות לחובות אבודים שנעשו עקב ההתפתחויות באוקראינה ורוסיה.

באוקראינה הפעילות של סקניה חוזרת לתפקד. כל נקודות השירות, למעט שתיים, פתוחות ללקוחות. לאחרונה נחנכה סדנת שירות חדשה מחוץ לקייב. סקניה תומכת בחברה האוקראינית בשירותי תובלה ולוגיסטיקה.

סקניה ממשיכה בתוכנית החשמול. החברה השיקה לאחרונה פתרונות מלאים מבוססי BEV (משאית חשמלית מבוססת סוללות) לפעילות אזורית לטווח ארוך. הדבר פותח הזדמנויות להפעיל משאיות חשמליות למספר עצום של לקוחות במערכת האקולוגית של תעשיית התחבורה.

בסקניה ממשיכים ללוות לקוחות נבחרים בפעילות עם רכבים חשמליים. החברה מפיקה לקחים ומקדמת פיתוחים לטובת הקדמה אפשרית בתוכנית החשמול. במכרות של בולידן פועלת כעת משאית חשמלית במשקל של 74 טונות, המופעלת באמצעות סוללות חשמליות. כן מופעלת משאית המונעת בסוללות של SCA להובלות עצים, עם קיבולת של עד 80 טונות.

הרבעון השני היה גם נקודת המוצא לשותפות בפיתוח מוצר שיתופי עם Einride, חברת טכנולוגיות התובלה השוודית, ספקית מובילה של פתרונות שילוח דיגיטליים, חשמליים ואוטונומיים. עם 110 משאיות, זו ההזמנה הגדולה ביותר של כלי רכב חשמליים כבדים עד כה מסקניה באירופה.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן