מגה משאיות
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

צפי לגידול בתובלה כבדה באמצעות תאי דלק

08/05/2022
זמן קריאה: 2 דק'

הרצון להתקדם עם הנעה חשמלית בפלח השוק הכבד תרם לכך ששנת 2021 והחודשים הראשונים של 2022 היו עמוסים בהתפתחויות להנעה במימן. נציבת התחבורה של האיחוד האירופי, עדינה וליאן, מעריכה כי 60,000 משאיות המונעות במימן (הנעה של תאי דלק) ינועו בכבישי אירופה עד שנת 2030.

בשבוע המימן האירופי הושקה מחדש השותפות הפרטית-ציבורית של האיחוד האירופי. על סדר היום הייתה המטרה לקדם את התחבורה המבוססת על מימן באיחוד האירופי. היתרונות של המימן טמונים בגמישות תפעולית גבוהה המתבטאת בטווח נסיעה גדול בין תדלוק אחד למשנהו ובזמן תדלוק קצר יחסית.

מימן צפוי למלא תפקיד חשוב בהפחתת פליטת הפחמן. ישנם מגזרים שבהם קשה להפחית את הפליטות המזהמות, ובהם ייצור פלדה, כימיקלים ותחבורה. באיחוד האירופי מעריכים שעשרה עד 24% מהשימוש באנרגיה יבוסס על מימן בשנת 2050.

כדי להשיג את יעדי הפחתת הפחמן של האיחוד האירופי, "תחנות תדלוק מימן חייבות להיות נגישות לפחות כל 150 ק"מ לאורך רשת התחבורה הטרנס-אירופית (TEN-T) עד 2030." זהו היעד הנוכחי של נציבת התחבורה באיחוד האירופי. לדבריה, "הדבר ייצור רשת צפופה מספיק של תחנות תדלוק מימן כדי להבטיח קישוריות נאותה חוצה גבולות של האיחוד האירופי, כשהיא תומכת ב-60,000 משאיות המימן שצפויות להיות בכבישי האיחוד האירופי עד 2030."

רשת TEN-T היא פרויקט של האיחוד האירופי לבניית מערכת של כבישים, מסילות רכבת, שדות תעופה ותשתיות מים. 60,000 משאיות המימן מהדהדות מספר שהועלה במחקר משנת 2020, שהוזמן על ידי השותפות הפרטית הציבורית של האיחוד האירופי, FUel Cell and Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU).

במחקר נמצא שתאי דלק הם פתרון מבטיח מאוד לאפס פליטת הנעה בכבדות. החוקרים הסיקו שמשאיות מימן תאי דלק (FCH) יכולות להיות תחרותיות עד 2027 אם מחיר המימן יירד ל-6 אירו/ק"ג.

יחד עם זאת באיחוד האירופי סבורים שמסגרת חקיקה תומכת היא חיונית כדי לגרום לשוק התחבורה לקבל משאיות מימן. ללא חבילת הדגל של האיחוד האירופי, המכונה Fit for 55, צפויות להיות רק 3,000 משאיות המונעות במימן על כבישי אירופה עד 2030. התוכנית החדשה תומכת במעבר להנעה במימן, ומספר המשאיות צפוי להיות להגיע ל-60,000 בשנת 2030, אם כי עדיין מדובר במספרים נמוכים יחסית.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן