מגה משאיות
חדשות
חדשות מהעולם
לעמוד קודם

רנו ושווינג־שטטר: מערבלי בטון חשמליים

06/08/2025
זמן קריאה: 2 דק'

בחודשים האחרונים נרקם שיתוף פעולה מיוחד בין חטיבת המשאיות של רנו לבין יצרנית מערבלי הבטון הענקית שווינג שטטר (Schwing-Stetter).

המהנדסים של שתי החברות הבינו כי הרחבת טכנולוגיית הסוללות החשמליות ליישומים עסקיים חדשים מצריכה פיתוח פתרונות מותאמים אישית. הובלת בטון, המצריכה מטען גבוה, מושפעת ישירות גם ממשקל הסוללה. כדי ליישב יעילות תפעולית, ביצועים כלכליים וצורך בהפחתת פחמן, רנו וחברת המרכבים הגרמנית שווינג שטטר פיתחו חידוש כפול: משאית של רנו בעלת חמישה סרנים מדגם E-Tech C, המצוידת במערבל חשמלי לחלוטין, המסוגל לשאת עד עשרה מ"ק של בטון.

תכנון הנדסי ליעילות ויכולת נשיאה גבוהה

המשאית הייחודית נחשפה לאחרונה בתערוכת באומה שהתקיימה במינכן. היצרנית הצרפתית, שהיא חלוצה בתחום התובלה החשמלית ומציעה מגוון רחב ביותר של פתרונות נקיים, ושווינג שטטר, שמובילה במערכות הובלת בטון, שילבו את המומחיות שלהן, ויחד פיתחו פתרון חשמלי לחלוטין, המשמש אלטרנטיבה ללא פליטות לאנשי מקצוע בתעשיית הבנייה.

מהנדסי רנו הציעו את דגם E-Tech C 10x4, בעל כושר גבוה לנשיאת מטען. הובלת בטון מצריכה העמסת מטען כבד מסיבות טכניות וכלכליות כאחד. לדוגמה, משאית דיזל המצוידת במערבל קונוונציונלי יכולה לשאת עד שמונה מ"ק של בטון ברוב מדינות אירופה, בהתאם לתקנות הלאומיות. המעבר לחשמל, עקב משקל הסוללה, מפחית את הקיבולת הזאת. כדי להתמודד עם זה עיצבו מהנדסי רנו דגם ייחודי בעל חמישה סרנים, המסוגל כאמור לשאת עד עשרה מ"ק של בטון.

למרות הסרן הנוסף, למשאית זו יכולת תמרון מצוינת, החיונית לניווט בסביבות עירוניות ולגישה לאתרי בנייה מוגבלים. הודות לארכיטקטורה שעוצבה מחדש, כולל מיקום אנכי של הסוללות מאחורי תא הנהג, שטח השלדה שהתפנה מאפשר בסיס גלגלים קצר ורדיוס סיבוב מופחת.

מערבל חשמלי מלא, טווח שימושי ותמיכה טכנית

בד בבד חברת שווינג שטטר פיתחה מערבל בטון חשמלי לחלוטין, המופעל ישירות על ידי סוללות המשאית. פתרון משולב זה מאפשר אפס פליטות CO2 בנסיעה ופריקת הבטון. עם טווח נסיעה של עד 140 ק"מ עם טעינה ביניים של 45 דקות (או 110 ק"מ בטעינה אחת), משאית זו יכולה להשלים ארבע נסיעות יומיות של 35 ק"מ, מרחק המתאים היטב למסלולים אופייניים בין מפעלי בטון לאתרי בנייה.

רנו תומכת בלקוחותיה בבחירת מספר הסוללות הנכון ובאופטימיזציה של אסטרטגיית הטעינה, תוך הימנעות מגודל יתר שעלול להפחית את קיבולת המטען, להגדיל את עלויות התפעול הכוללות ולהגדיל שלא לצורך את טביעת הרגל הסביבתית. הודות לגודל סוללה אופטימלי, קיבולת מטען מוגברת ועלויות אנרגיה נמוכות יותר, הרכב החשמלי החדש מבטיח עלות תחרותית למטר מעוקב של בטון מועבר בהשוואה לדגמי דיזל תוך עמידה בתקנות הסביבה המחמירות ביותר.

משאית Renault Trucks E-Tech C 10x4 תהיה זמינה בשוויץ, אירלנד, הולנד, לוקסמבורג, פינלנד וסלובקיה, שם התקנות מאפשרות למשאיות קשיחות בעלות חמישה סרנים לפעול במשקל של עד 42 טונות (כפוף לחקיקה הלאומית). רנו הודיעה כי היא דוגלת בהרמוניזציה של התקנות האירופיות כדי להאיץ את אימוץ הטכנולוגיה החשמלית להובלת בטון.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן