מגה משאיות
ניוזלטר מגה משאיות
מגה משאיות גיליון 44
לעמוד קודם

קומאצו בוחנת משאית מימן

13/03/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת קומאצו (Komatsu) היפנית השיקה פרויקט ייחודי בתחום המשאיות הפרקיות. היא המירה משאית פרקית כבדה מדגם HD785 במשאית שעובדת על מקורות מימן. בימים אלו החברה מקיימת בדיקות ומבחנים טכניים למשאית החדשה במפעל הבית שלה בעיר איברקי (Ibaraki) ביפן.

משאית המימן פותחה בשיתוף פעולה עם המיזם הגרמני קאיו (Keyou GmbH) שמתמחה בפיתוח מנועי מימן ובשילובם במשאיות וברכבים גדולים. קומאצו HD785, משאית מכנית, יכולה להוביל מטענים ומשקלים עד 100 טונות. המשקך הפעיל של המכונה הוא 73 טונות (162 אלף פאונד). המשאית המסיבית מופעלת על ידי מנוע גדול בעל עוצמה של 1,200 כ"ס.

בגרסתה החדשה, למשאית מנוע בעירה פנימית בשילוב מימן ומערכת דלק עם מכל מימן. חלקים ורכיבים מימניים פותחו במאמץ משותף של קאיו וקומאצו. מכל מימן מותקן על פלטפורמה שנמצאת בתוך הקבינה של מפעיל המשאית. החלטה טכנית זו התקבלה בשביל להגדיל את נפח מטעני המימן. בשביל להבטיח ראות ברורה ונקייה ולשפר את מערכות הבטיחות של המשאית, מצלמות ומוניטורים הותקנו בתוך הקבינה ומחוצה לה.

המבחנים הטכניים של משאית המימן החדשה אמורים להוכיח טכנית שהרעיון משתלם (proof-of-concept). המבחנים מתמקדים בביצועי נהיגה, בפעילות של שעות ארוכות, באפקטיביות בתצרוכת הדלק ובהתאמה של המשאית לתקנים ולהגדרות בטיחות קיימות.

כבר עכשיו נציגים של קומאצו מדברים על התעניינות מצד גורמי תעשייה רבים שעובדים בתחומים הכרייה והחציבה בפרט. לקוחות עסקיים רבים מעוניינים לאמץ מנועים מימניים מתוך שאיפה לעבוד באופן נקי יותר ולהפחית את כמות פליטות הפחמן.

כבר בעתיד הקרוב מכונות מימן יוכלו להחליף מכונות שעובדות על מנועי דיזל. תעשיית המימן עובדת גם על פתרונות מגוונים וורסטיליים להחלפה של מנועי בעירה פנימית במנועים ובמערכות מימניות במכונות ובמכשירים קיימים. המרה של מכונות דיזל לגרסאות מימן נראית כפתרון משתלם מבחינה כלכלית וסביבתית.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן