מגה פרמיום
חדשות
חדשות היברידיות
לעמוד קודם

​דור חדש ללקסוס NX

17/01/2022
זמן קריאה: 2.5 דק'

הקרוסאובר לקסוס NX משווק בארץ בשתי גרסאות: NX 450h+, רכב היברידי פלאג אין הראשון של לקסוס, ו-NX 350h עם מערכת היברידית מדור רביעי.

95% מהחלקים בלקסוס NX החדש חדשים לגמרי ומלמדים על כיוונים חדשים בעיצוב חיצוני ופנימי, ועל מערכות הנעה חדשות - בכלל זה מערכת היברידית פלאג אין, שיפורים דינמיים, מולטימדיה מתקדמת עם קישוריות מהדור הבא ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות לבטיחות ונוחות. בפיתוח הדגם השתתפו נהגי מרוצים מקצועיים.

לדברי דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל, דגם הפלאג אין הראשון של לקסוס משלים מהלך אסטרטגי להשקת רכבים מכל סוגי ההנעות החשמליות: הייבריד, פלאג אין הייבריד וחשמלי.

ל-NX מראה מתוחכם, דינמי ובוגר יותר מזה של הדגם הקודם. הפרופורציות מאוזנות וחזקות והנוכחות על הכביש עוצמתית ויציבה. בהשוואה לדור הראשון שלו, ממדיו גדלו כדי להבטיח עיצוב חיצוני אופטימלי ויותר מקום בפנים לנוסעים במושב האחורי.

בין השינויים העיצוביים: מפשק גלגלים - קדמי ואחורי - רחב יותר, קשתות גלגלים מתרחבות מאכלסות גלגלים בקוטר 20 אינץ', פנסים בצורת L בחלק האחורי עם תאורה לרוחב הרכב והשם LEXUS במקום הסמל L על דלת תא המטען. ב-NX החדש מיושם בפעם הראשונה קונספט TAZUNA לעיצוב סביבת הנהג. הקונספט מתמקד במתן שליטה אינטואיטיבית לנהג על הרכב. מערכת פתיחת דלת אלקטרונית חכמה (e-latch) מחליפה את ידית הדלת הפנימית עם מתג של כפתור לחיצה. פונקציות הפעלה מרחוק הן קירור או חימום של תא הנוסעים לפני התחלת הנסיעה ופתיחה ונעילה של הדלת.

לרכב ההיברידי פלאג אין (PHEV) הראשון של לקסוס, NX 450h+ החדש - דגם הדגל החשמלי מבין מגוון דגמי NX - מנוע היברידי 2.5 ליטרים וסוללת ליתיום-יון נטענת עם 18 קילוואט. מנוע חשמלי אחורי נוסף מאפשר ביצועים טובים יותר הודות להנעה של כל הגלגלים. מערכת הפלאג אין מייצרת 306 כוח סוס וצפויה להעניק האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בקצת יותר משש שניות, פליטות CO2 (מחזור משולב WLTP) של פחות מ-30 גרם/ק"מ ותצרוכת דלק של כ-1.1 ליטר ל-100 ק"מ. טווח הנסיעה במצב חשמלי הוא 70 ק"מ, ומתאפשרת נהיגה במצב חשמלי בלבד במהירות עד 135 קמ"ש.

רכב הפלאג אין ההיברידי שומר על יעילות גבוהה כאשר הסוללה מתרוקנת. המערכת ההיברידית טוענת את עצמה. לפיכך NX צפוי להפגין יעילות עד 20% יותר מהמתחרים.

תא המטען בנפח של 21 ליטר, וקיבולת מכל הדלק היא 55 ליטר.

 

 

טכנולוגיה היברידית מדור רביעי מעניקה 25% יותר הספק לעומת המערכת בדגם הנוכחי, ועל כן מעלה את ההספק המרבי ל-244 כוח סוס ומשפרת את ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-15% ל-7.7 שניות בדגמי 4X4 ו-8.7 שניות בדגמי ההנעה הקדמית. היא מפחיתה את פליטות CO2 ב-10%. דגם NX 350h יוצע עם הנעה קדמית או הנעה של כל הגלגלים.

בישראל NX מגיע כסטנדרט עם חבילה מקיפה של תכונות בטיחות וסיוע לנהג. מערכת קדם התנגשות שיכולה לזהות ולעזור למנוע 36% יותר תרחישי תאונה מבעבר, בקרת שיוט אדפטיבית משופרת, סיוע בשמירה על הנתיב, זיהוי תמרורי תנועה והתרעה על מגבלת מהירות.

ברמת הגימור הבסיסית, Kyushu, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "14, חישוקי "18, מושבים קדמיים חשמליים מעור Tahara, חימום מושבים קדמיים, חבילת הבטיחות LSS+, חלון גג חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חלונות אחוריים כהים, מצלמת 360, תא מטען חשמלי, כוונון גלגל הגה חשמלי, התראה על שטחים מתים ומערכת E-Latch. מחיר: מ-289,000 שקלים.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן