מגה פרמיום
חדשות
חדשות היברידיות
לעמוד קודם

לקסוס ES-300h בישראל

13/10/2021
זמן קריאה: 2.5 דק'

לקסוס ES הושקה בשנת 1989, והיא דגם מרכזי בסגמנט מכוניות סלון (E פרמיום). ללקסוס ES מראה יוקרתי בעיצוב נועז, והיא בנויה על פלטפורמת הארכיטקטורה הגלובלית החדשה (GA-K) של מותג היוקרה.

לקסוס ES-300h מונעת על ידי מערכת היברידית מדור רביעי. היא משדכת בין מנוע בנזין ארבעה צילינדרים במחזור אטקינסון בנפח 2.5 ליטר יעיל, לבין מנוע חשמלי קל משקל וקומפקטי. הספק המערכת הכולל הוא 218 כוח סוס, וצריכת הדלק המשולבת היא מ-5.3 ליטר ל-100 ק"מ, במחזור נסיעה משולב לפי תקן WLTP. החיסכון של המערכת ההיברידית ניכר בתוצאות מבחן Ecotest שערך ה-ADAC, ובו מובילה לקסוס ES-300h את הדירוג בסגמנט. לתמסורת החדשה יש סידור רב צירי של המנועים החשמליים, כדי להפחית את האורך הכולל של הצירייה בקרוב ל-30 מ"מ. היא כוללת גיר טבעת פלנטרי לפיצול כוח, הילוך חנייה וציר נגדי ביחידה קומפקטית אחת. סוללת הניקל-מטאל הידריד נועדה להיות בעלת תוחלת חיים כשל המכונית.

לקסוס ES-300h מספקת את שיעור פליטות המזהמים הנמוך ביותר בקטגוריה שלה בהשוואה למערכות הנעה קונבנציונליות, והיא נוסעת זמן רב יותר במצב EV חשמלי של אפס פליטות.

 

צילום: Lexus

 

הגלגלים החדשים כוללים חישוקי 18 אינץ' ייחודיים בעלי משטחים מלוטשים וצבע שחור, ונוספו גם צבעי מרכב חדשים המעניקים גימור מטאלי מבריק. תא הנוסעים הארגונומי משודרג על ידי שילובי צבעים חדשים ומסך מגע מולטימדיה חדש בגודל 12.3 אינץ', ומערכת השולטת על טמפרטורת ההגה. מושב הנהג והנוסע במושב הקדמי מחוממים, וקיימת גם מערכת אוורור יניקה חדשה.

בלקסוס ES החדשה שולב מוט גישור אחורי קשיח חדש. שינוי זה מאפשר נהיגה מדויקת יותר גם במהלך שינוי נתיב במהירות גבוהה. הבלמים כויילו מחדש, צורת דוושת הבלם שופרה והרטט הופחת. ביצועי הבטיחות שופרו, עם פנסי חזית בעלי מערכת אורות גבוהים אדפטיבית, סיוע היגוי בחירום וביצועים משופרים של זיהוי נתיב. ביצועי המצלמה והרדאר שוכללו, להרחבת טווח התגובה של מערכת קדם ההתנגשות, שעוזרת בצמתים בעזרת סיוע בפנייה בצומת.

לקסוס ES-300h החדשה תשווק בישראל בשלוש רמות גימור:

גימור Kyushu: על שם מפעל הרכב של לקסוס ביפן. מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 12.3 אינץ', חישוקי 18 אינץ', מושבים קדמיים חשמליים מעור Tahara, חימום מושבים קדמיים, חבילת הבטיחות LSS+, חלון גג חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חלונות אחוריים כהים, מצלמת נסיעה לאחור עם פסי הכוונה. מחיר: 294,900 שקלים.

גימור Hadori: על שם טכנולוגיית הפוליש הייחודית לחרבות בהתאם לתרבות היפנית. גימור עץ אגוז ללוח המכוונים להגה ולדלתות, מצלמת 360, וילון אחורי חשמלי, אוורור למושבים הקדמיים, שלושה זיכרונות למושב הנהג, מושבים מעור טבעי. מחיר: 324,900 שקלים.

גימור Takumi: על שם אומני הטקומי היפנים. חישוקים אווירודינמיים ייחודיים, מערכת שמע של מארק לוינסון, מערכת אורות גבוהים אדפטיבית, תא מטען בהפעלה חשמלית. מחיר: 349,900 שקלים.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן