מגה פרמיום
חדשות
חדשות חשמליות
לעמוד קודם

מכירה מוקדמת ל-BMW iX1, גרסה חשמלית

08/12/2022
זמן קריאה: 3 דק'

דלק מוטורס מודיעה על מכירה מוקדמת של BMW iX1, הגרסה החשמלית לפרמיום קרוסאובר הקומפקטי. לראשונה במותג בישראל, השיווק יחל באמצעות אתר אונליין ייעודי בלבד.

במוו iX1 הוא קרוסבאובר קומפקטי המשלב איכות נסיעה גבוהה ויכולות נהיגה דינמיות עם רמת שימושיות גבוהה. לראשונה - הנעה חשמלית מלאה עם טווח נסיעה של 429 ק"מ. הדגם ישווק בשתי רמות אבזור, במחיר מ-329,000 ₪.

iX1 הוא הקרוס-אובר החשמלי הראשון של BMW בסגמנט הפרמיום הקומפקטי. דגם זה מציג תכנון מודרני עם שני מנועים חשמליים עוצמתיים, אחד ממוקם על הסרן הקדמי ואחד על הסרן האחורי, המפיקים יחד הספק שיא של 313 כ"ס במצב Boost ומומנט של 50.37 קג"מ. תכנון זה יוצר מערכת הנעה כפולה xDrive חשמלית.

iX1 xDrive30 הוא בין הקרוסאוברים הזריזים בקטגוריה, עם האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 5.7 שניות ומהירות סופית של 180 קמ"ש. כל מכלולי הדגם מבוססים על טכנולוגיית ההנעה החשמלית (BMW eDrive) בדור החמישי והמתקדם ביותר עד כה, המספקת צריכת אנרגיה נמוכה.

מערך טכנולוגי מתקדם זה מבוסס בין היתר על תוכנת טעינה חדשה, המאפשרת טעינה ביתית מסוג AC בקצב של עד 22 קוט"ש (אופציה בתוספת תשלום) או בטעינה ציבורית-מהירה מסוג DC בקצב של עד 130 קוט"ש המאפשרת טעינת הרכב עד 80% בפחות מחצי שעה.

לטובת תכנון אידיאלי של תא הנוסעים ומרכז כובד נמוך במיוחד התורם ליכולות הדינמיות, הסוללה ממוקמת ברצפת הרכב ובגבולות בסיס הגלגלים. קיבולת הסוללה (נטו) היא 64.7 קוט"ש, וטווח הנסיעה המרבי הוא 429 ק"מ.

השילוב של משקל עצמי של יותר משתי טונות וביצועים של מכונית ספורט מייצרים "אתגר דינמי", ולכן BMW מציידת את iX1 במערך מתלים אדפטיביים מתקדם כסטנדרט, לנהיגה איכותית ויכולות ניהוג בעלות אופי ספורטיבי.

 

 

בסיס הגלגלים גדל ל-2.692 מ', והרוחב גדל ל-1,845 מ', אך הרכב שומר על אורך כללי קומפקטי של 4.5 מ'. נפח תא המטען מרשים, וגם בגרסתו החשמלית נושק ל-500 ליטר (490 ליטר). קהל היעד של iX1 - ושל הקטגוריה בכלל - מחפש רמת שימושיות גבוהה וממדים קומפקטיים, המאפשרים ניוד עירוני יעיל ונטול מאמץ. עם תכנון חכם מובטחים נוחות, מרווח פנימי נדיב ורמת שימושיות גבוהה.

בדומה ל-X1, עיצוב החזית החדש של iX1 מדגיש את הנוכחות העוצמתית על בכביש. מכסה מנוע "שרירי", פנסים בטכנולוגיית Adaptive LED בעיצוב מודרני - דקים ועוצמתיים, גריל הכליות בעיצוב מרובע וקווים בהשראת משפחת דגמי ה-X, מעניקים למכונית צללית כוחנית ודינמית. מאחור קווים אופקיים ופנסי LED בעיצוב תלת-ממד ובצורת האות L. במבט מהצד יבלטו קשתות הגלגלים המפוסלות המשדרות אופי ספורטיבי. הגימור בהתאם לחבילת העיצוב.

את iX1 אפשר לזהות בקלות באמצעות תוספת אלמנטים כחולים, בהשראת חטיבת BMW i בחלקים שונים של המכונית. דגם iX1 מוצע עם אחת משתי חבילות עיצוב, xLine / M-Sport, ובהתאם ישווק בשתי רמות אבזור, לכל אחת חבילת עיצוב אחרת.

לתא הנוסעים תכנון מודרני, בהתאם למערך הטכנולוגי החדש BMW Live Cockpit Plus אשר כולל צג קמור אחד (Curved Display) שמורכב ממסך מגע מרכזי בגודל "10.7 ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25. השליטה במערך הקישוריות נעשית באמצעות ממשק ההפעלה החדשני: (System 8-OS8) Bmw Operatuon. מערך זה כולל בין היתר משטח טעינה אלחוטי וממשק Apple CarPlay.

מושבי "Sport" קדמיים בעיצוב חדש וייחודי לדגם וריפודי Sensatec במגוון צבעים לבחירה מעניקים נוחות ישיבה יוצאת דופן בסגמנט. תא הנוסעים מעוצב בקפידה ועשיר בחומרי גלם איכותיים, כגון דשבורד מצופה עור סינתטי עם תפרים בגוון מנוגד התורמים לתחושת היוקרה.

שתי רמות הגימור יציעו כסטנדרט את מערך הבטיחות החדש והמתקדם Driving Assistant Plus. במערך זה מגוון מערכות בטיחות חדשות שמופיעות לראשונה בסגמנט זה של המותג, כגון התראת התנגשות וסיוע בבלימה בעת תנועה חוצה בזמן פנייה שמאלה בצמתים, התראה על רכב בשטח מת עם מערכת אקטיבית למניעת התנגשות צד וסיוע בתמרוני התחמקות.

ברשימת האבזור הסטנדרטית נכללת גם חבילת מערכות הסיוע לנהג Parking Assistant שכוללת חיישני חניה היקפיים, מצלמת נסיעה לאחור, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור עד חמישה קמ"ש ומערכת היודעת לשחזר אוטומטית את 50 המטרים האחרונים של תוואי הנסיעה ומסייעת בנסיעה לאחור בתמרוני חניה עירוניים מסובכים.

iX1 מצויד כסטנדרט גם במערכת MY MODES החדשה להתאמת תפקוד מערכות הרכב ל"מצב הרוח" או לסגנון הנהיגה הנבחר. קיימת גם מערכת לשיפור אחיזת הגלגלים הקדמיים בשעת פנייה.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן