למבורגיני מתלבטת בין דגם חשמלי להיברידי
למבורגיני (Lamborghini) לא קיבלה עדיין החלטה סופית באשר למערכת ההנעה של דגם לנצדור (Lanzador), מכונית ספורט בתצורת 2+2 שאמורה להוסיף סדרת דגמים רביעית למבחר של המותג. מנכ"ל החברה, סטפן וינקלמן (Stefan Winckelman), אישר כי ההכרעה אם הרכב יהיה חשמלי מלא או היברידי נטען (PHEV) תתקבל עד סוף 2025. הדברים מגיעים לאחר שלמבורגיני הודיעה כי הדור הבא של דגם השטח אורוס (Urus) לא יהיה חשמלי לחלוטין אלא ימשיך עם הנעה היברידית נטענת, בניגוד לתוכניות קודמות.
לדברי וינקלמן, "לא חשוב מה אפשר להשיג טכנולוגית אלא מה הלקוח רוצה." במותג כמו למבורגיני, הלקוחות עדיין רוצים בנזין. כבר ב־2020 קיבלה החברה החלטה אסטרטגית לעבור לרכב חשמלי־היברידי תוך התחייבות שכל דגם עתידי יהיה מהיר יותר ועם פליטות CO₂ נמוכות יותר. ההסבר היה חיוני משום שלקוחות המותג חששו ממשקל עודף ומהשפעת הטכנולוגיה על ערכי יד שנייה - כן, גם לקוחות למבורגיני מתעניינים בזה.
החדשות הטובות מבחינת החברה הן שדגם לנצדור עצמו יגיע לייצור. הדגם אמור לחזק את זרם ההכנסות של למבורגיני ולהרחיב את קהל הלקוחות. וינקלמן אף ציין כי למרות שהופתע מרמת הטכנולוגיה המתקדמת בדגמים סינים, למבורגיני לא מתכוונת ללכת באותו כיוון.
בפן העיצובי, המעצב הראשי מיטיה בורקרט (Mitja Burkardt) ממשיך לשפר את שפת העיצוב של המותג. קונספט מניפסטו (Manifesto) שהוצג השנה מסמן את הכיוון העתידי. וינקלמן מדבר על "עיצוב נקי", קו שגם אודי מקדמת. בהתאם לכך, סביר להניח שהמראה של דגם לנצדור ישתנה לא מעט לעומת גרסת הקונספט שהוצגה ב־2023.
שינויים בדגם העתידי
במקור הוצג הדגם כרכב חשמלי מלא. המהלך נחשב לבעל משמעות רבה מבחינת למבורגיני. עם זאת הנהלת החברה מבהירה כי טכנולוגיית הסופר־ספורט חשמלי אינה בשלה עדיין. סמנכ"ל הטכנולוגיה רובן מור (Ruben Moore) מסביר כי בסגמנט העליון, חשמל מלא עדיין אינו הבחירה האידיאלית, ואילו בקטגוריות היומיות יותר החסרונות פחות בולטים.
הביצועים אמורים להיות מותאמים לציפיות. פרטים טכניים מלאים טרם נחשפו, אך למבורגיני מבטיחה טווח נסיעה ארוך, ככל הנראה עם סוללה של יותר מ־100 קילו־ואט־שעה, והנעה כפולה באמצעות שני מנועים חשמליים עם הספק שיא של יותר ממגה־ואט - יותר מ־1,340 כ"ס.
כדי לשמר חוויית נהיגה ייחודית, למבורגיני מפתחת מערכת דינמיקה חדשה בשם LDVI שתשלוט בכל מערכות החיישנים והאקטואטורים ותופיע גם בדגמים עתידיים. למרות ריבוי מצבי נהיגה, המהנדסים מתכוונים לצמצם את האפשרויות כדי לא להעמיס על הנהג.
משקל הוא נושא מרכזי בפיתוח הדגם. מור מציין יעד שאפתני, עם הבטחה שהרכב יהיה קל יותר מחלק מההיברידיות בקטגוריה. מתלי אוויר והיגוי אחורי אמורים לסייע לתחושת זריזות. גם האווירודינמיקה מתקדמת, עם כנף אחורית ומפזר מנופח בהשראת דגמי ביצועים שמספקים הצמדה ללא גרר - קריטי לרכב חשמלי.
בתחום הקיימות, למבורגיני משלבת חומרים ידידותיים יותר לסביבה, כולל טקסטיל איטלקי, עור בעיבוד אקולוגי, סיבים ממוחזרים בהדפסת תלת־ממד ופיתוחים בתחום סיבי פחמן ממוחזרים.
ההשקה מתוכננת ל־2028, אך בניגוד לקונספטים מהעבר שלא הגיעו לייצור, לנצדור נמצא על קרקע יציבה. "זה הרכב החשמלי הראשון שלנו והראשון בתצורת מרכב חדשה", סיכם וינקלמן. "העיצוב מזוהה כלמבורגיני, אבל עלינו לחשוב קדימה לחמש-שבע שנים. ההספק יהיה לפחות מגה־ואט, והאיזון של תאוצה חוזרת, מהירות מרבית וטווח חייב להיות ברמה הגבוהה ביותר."
לנצדור
אורוס
קונספט מניפסטו






